arslet ur vagnen kanske

Ska städa, snart, om en stund, lite senare...har ju faaan ingen lust. Trött som en ja gud vet vad.
Har varit på mitt kära arbete idag, som vanligt finns det å göra. Allt gick ju hur bra som helst, förutom det faktum att jag emellanåt har enorm mundiaré och mitt under mina svador hade hällt upp en kopp kaffe som bara landade i skrevet (så klart) men under omständigheterna gick det bra och min blomma fick det hett ;)
Appropå smeknamnet blomman om mina intimare regioner, det uppkom när en kompis å jag skojjade om att det var som blommor, de behöver ans, gödning å omsorg för att inte bokstavligt talat vara en kaktus....Ännu roligare är att vissa blir sjukt retade av att jag kallar det för min blomma ;)

Meeen som skillnad från andra dagar fick jag gå tidigare. Jag skulle på utvecklingssamtal på skolan. Äldsta sonen, Anton, hade panik för det i morse. Han talade med tårar i ögonen om att han inte ville att vi skulle sitta och diskutera hans privatliv på skolan... hur mycket privatliv nu en sjuåring kan ha. Men det gick faktiskt riktigt bra. Han har läsförmåga som en tredjeklassare, fast han går i första klass, och fröken var mycket imponerad av vilket språk han använder. Så det känndes gott å höra, och intelligensen har han fått från mor sin, tveklöst ;) allt mindre bra kommer däremot från pappa :)

Så vart det avklarat nästa mål införskaffa en gran...300 spänn för ett träd....som om ett par dar kommer släppa ruskigt mycket barr och dessutom bor det enligt tidningarna tydligen miljoner lusar i den! (Juste att upplysa folk om det ett par dar innan eländet ska in....) Men vad gör man inte för kidzen. Så de har ägnat kvällen åt att pynta eländet till gran som inte är helt rak... jag vill gärna ha bara två färger, då helst rött å guld men mina ungar har en smak som gör att det mesta ser ut som en spya modellera...och än värre...de älskade skitungarna har en tendens att hänga allt i klungor med kala områden emellan :S Så jag ska se om det i år blir det första året jag lyckas låta bli att flytta varenda kula efter de lagt sig

I alla fall, julklapparna till kidzen blev jag klar med igår. Var till Västerås och shoppade med Sara. Toys R Us är oslagbart för det räcker med ett ställe för att få ihop deras önskelista (och den önskelista påminner btw inte ens ett dugg om önskelistorna jag gjorde när jag var liten, en barbie eller my little ponny fick mina ögon att tindra, de vill ha tv-spel, datorer, telefoner och svindyra robotar...)...men jag får damp där, de har klämt in så mycket grejer att jag var på fjärde varvet i affären när Sara lessnade... haha så jag fick göra mig klar. Sen körde vi IKEA på 30 min, inte dåligt av två tjejer i jultider att varva bygget på den tiden!
Jag hann även med ett stopp till i Västerås, så hem kom jag sent, men man lever ju bara en gång.
Nu kvarstår efterjobbet, att slå in klapparna, men det får vänta tills imorgon

Dags att göra kväller här, jobbar 7.45-20.00 imorgon och sen den 23e har vi ju julafton hemma hos mig
Ha en bra kväll
Kram

Kommentarer
Postat av: *sjukt irreterad människa*

Det heter Fn inte blomma det heter fia!! GE DIG NU ! S*

2009-12-22 @ 07:22:32
Postat av: divinemarie

Puss på dig!

2009-12-22 @ 08:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0