idag har jag Julafton, så God Jul

japp Julafton hos mig idag, jag spenderar ju hela julen i övrigt på kåken med grabbarna och underbara kolleger.
Så idag kommer barnen hit och vi ska mysa och ha julafton. Julskinka, köttbullar, korv och allt annat man kan tänka sig, knäck, tv, julgran å klappar. Mina barn är ju faktiskt inte helt missnöjd med att jag jobbar hela julen för idag får de julafton här och imorgon får de julafton med sin pappa. Och det blir ju lite dubbelt upp, och vilken unge gillar inte att slita upp julklappar två dagar i rad?!!
Ska bara röja av det sista, börja med köttbullar och sen ska vi gå å jaga en julklapp på stan till deras pappa. För säga vad man vill, ungarnas pappa är väl förtjänt av en. Han är hur bra som helst, hur bitter jag än kan låta över män så är han toppen. Han är hur snäll som helst och vi är på inget vis osams, utan tvärtom, han är en god vän jag har all respekt för. Det är alla andra män som är skit ;) Eller inte alla, det finns en hel hög goa män som faktiskt kan bete sig och har empati, sen finns det en grupp som styrs av enormt ego och gärna vinklar eller undanhåller sanningen för att få som de vill. Och allt jag vill ha är ärlighet vad den än må vara så man slipper bli lurad utan utifrån de fakta som finns kan göra val hur man vill ha det. Mitt liv är mitt val så långt det går, men då krävs det att man vet vad man väljer... Och såklart träffar jag kategorin män som är riktiga praktarslen...men men nästa gång kommer han inte in, nu jävlar räcker det...inga mer män som inte vill ta ner månen åt mig!
Och till de män som är arslen, tro inte att vi som drabbas av er sitter å ältar, lägger tid på å fundera hur vi ska komma in igen eller hämnas..ni är inte värd den tiden. Vi kasserar er helt enkelt och inser att ni inte var värda oss...och att om ni har tur och vaknar till någon gång så kommer ni inse att de tjejer ni lekt med var värd 1000 ggr mer och där står ni själva med inget kvar...

Imorgon i alla fall ska jag in på jobbet och fira jul, vi har sagt att vi ska ha tomteluvor och rött läppstift, kul att markera att julen är annorlunda och speciell även innanför höga murar. Och jag lovar, imorgon innan jag går till jobbet ska ni få ett juligt kort på mig i luva och rött läppstift ;)
Vi ska tillsammans käka julmat på jobbet, tack och lov att man kan beställa från ICA :)
Och det är ett härligt gäng som jobbar imorgon, så jag ska nog överleva min första julafton ifrån mina barn...även om det känns lite vemodigt, och man känner sig som en halvdann mamma som inte är med sina barn på sånna dagar. Men det drabbar en stor del av svenskarna eftersom det finns de som får Sverige att fungera även på julafton. Så glöm inte de som jobbar på sjukhus, äldreboende, fängelser, behandlingshem, bensinstationer, transportsektor osv.osv.

Igår sa jag farväl till ännu en kollega. Under de tre år jag jobbar har det försvunnit en hel hög kolleger som är kompetenta och bidrar så mycket till arbetsgruppen. Och igår var Tobbes sista dag. Det känns lite vemodigt när gruppen ska förändras igen, när en kollega man arbetat bra ihop med försvinner...men jag är glad för hans skull. Han ska hem, och som han längtat hem :D Så jag håller alla tummar jag har för att han och hans tjej ska trivas. Men det sitter ändå ett ego som velat ha han kvar tills jag också äntligen tar mig vidare...och lite avundsjuka finns också. Börjar på å kännas som om jag fastnat för länge på samma ställe. Jag brukar inte vara kvar mer än ett år på ett jobb innan jag byter, och nu har jag snart varit tre år på samma ställe. Och att jobba här är speciellt, och lite slentrian börjar det på bli. Dessutom kan jag inte direkt påstå att ledningen tar vara på den kompetens de har anställt och uppskattar dem. Vilket till viss del är orsaken till att jag sagt farväl till vissa kolleger. Det är ett helt gäng jag saknar som inte finns kvar. Och tyvärr tappar man oftast kontakten med dem med tiden på det privata planet också. De arbetstider vi har är inte att avundas, och de har nya jobb med sina arbetstider.
Men i alla fall, lycka till Tobbe, och vi ses snart igen :)

Neeej nu ska här julas lite, och tomorrow ska jag lägga ut bilder på min lilla jul :)
GOG JUL alla underbara!
Kram


Kommentarer
Postat av: Eva

Saknar oxå Tobbe. Själv ska jag fira jul men inte på jobbet. Vi syns gumman. God Jul och kram på dig.

2009-12-23 @ 09:59:21
Postat av: divinemarie

Mmmm det blir tomt. Så skönt för dig att få vara ledig i jul, du har ju spenderat varje jul på kåken :) men synd att jag inte får privilegiet att ha dig med. Ha en underbar jul Eva

2009-12-23 @ 10:01:37
Postat av: Micke

Hej på dig ÄngMarie (konstigt namn du har ) ;-) Passa på att skicka en god jul kram. Hoppas allt är bra med dig å the kidz. Oxå barnfri jul =( Suger.. Får dem inte förrän till helgen.. Får ha lilla julafton då vi =) Hälsa alla jag känner där nere..



Kram!!

2009-12-23 @ 13:50:34
Postat av: Jennie

GOD JUL darling!

puss på dig

2009-12-23 @ 17:09:04
Postat av: divinemarie

Du har bra minne Micke ;) Länge sen man hörde från dig!Ja man får anpassa julen till när man har dem, det funkar kan jag säga :) Hoppas du har det gott, sköt om dig å massa krammar! God jul!



Puss Jennie, vi läre ses snart :)

2009-12-23 @ 22:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0