Leeedig...eller är det vad man kan kalla det



Så här ser jag ut :)

Samma visa som igår, samma procedur, massa kaffe, morgonrocken och datorn med musik. Allt för att vakna till ordentligt. Någon fick mig att komma på låten Open Your eyes med Guano Apes. Hade inte hört den på flera år, men bra är den:)
Idag är jag äntligen ledig, men kan jag sova? Nope, det är överreklamerat, dessutom är det femtioelva saker som ska hinnas med idag. Ska till Västerås och handla julklapparna, julgranskulor, gran och massa ljus. Det charmiga med att separera är att vissa saker har jag inte ens, haha så julgranskulorna är hos X:et

Jaaa igår hade jag storslagna planer om en harmoniska myskväll med mina barn då det skulle pysslas och paltas... så blev det ju såklar inte då. Jag hade inte ens ungarna! De följde med sin pappa hem till sin farmor och bakade och umgicks med kusinerna, så jag var alléna.
Och nog sjutton har jag paniksyndrom över ensamma lördagskvällar, jag hade ju inte planerat något! Bara det att jag vet att det är lördag som jag är själv får allt att kännas liite mer patetiskt än att vara själv en tisdag.
Men i den stund jag entrade hemmet efter arbetet dök min granne upp och frågade om jag ville ha en kaffe. Absolut! Klart jag skulle, dessutom kunde han ju informera mig om hur lördagens trav-omgång gick...haha jag som skulle bli miljonär...2 rätt hade vi...så drömmen får vänta till en annan dag.
Sååå sagt och gjort kaffe blev det. Trevligt men satan vad kallt det är i våra lägenheter, det är en 16-17 grader...men jag har hört att om man fryser så bränner man fett, inget ont som inte har något gott med sig.
Efter kaffet hoppade jag in i duschen för att få upp värmen i kroppen, sittandes i en halvtimme blundandes drömmandes att det var ett badkar jag satt i (det funkade inte, duschen lyckas inte täcka hela mig samtidigt om jag inte sitter som en liten boll i ett hörn) så frågade grannen vad sjutton jag skulle hitta på. Så det blev bestämmt att vi skulle kolla på Lasermannen-filmen hos honom. Sagt å gjort, i mjukisbrallorna inte en gnutta smink och över till grannen...som naturligtvis efter en halvtimme började dampa...haha och ringa...och han skulle handla godis. När han kom hem från affären hade han med sig...nyponsoppa å glass, så han kokade nyponsoppan som vi sen åt, efter det blev det glögg, och sen käkade han mat. Då ringde en vän till honom som varit på julbord, och in dök en grabb till. Trevlig glad med täckbyxor och finskor :D
När vi satt och pratade funderade jag i mitt stilla sinne om han pratade teckenspråk samtidigt, han gjorde massa snabba rörelser med vänster hand som påminnde starkt om teckenspråk. Han och grannen övertalade mig å hämta en flaska rödtjut sen drack de...och min granne ska inte dricka...han kan inte sluta sen.
Men trevlig hade vi, vi satt i diskussioner om olika psykiatriska diagnoser, killen som dök upp hade Tourettes, som såklart förklarade hans teckenspråk, det var tics. Där satt vi tills grannen kom på att jag skulle skjutsa honom till andra sidan stan för å hämta öl. När jag vägrade hade jag en aslack granne som absolut skulle ut på krogen...och han bör inte gå ut på krogen å dricka.
Sååå nu undrar jag om han kom hem hel i natt. Men han är vuxen, och han får ta vara på sig själv.

Idag ska jag alltså till Västerås och handla julklappar till kidzen. Alla andra av mina vänner frå vara utan julklappar, jag har fan inte råd med sådant längre..mhm nej jag är inte rik, inte för fem öre, tvärt om.
Jag hatar långa köer, stressade folk som armbågar sig fram för att panikartat kasta sig på alla saker med stirrig blick..kan det vara den perfekta julklappen för dem? Tittar man dem i ögonen ser de tomma, blanka, näst in till apatiska ut...julstressen har gripit tag i dem...men varenda nerv i kroppen är på spänn, och de är adrenalinstinna och rustade för krig i affärena. Hua läskigt och drygt som fan, och det värsta är, stannar jag för länge i det så känner jag hur irritationen växer och jag med börjar armbåga mig fram och surt stirra på alla som möter min blick, istället för att le varmt...usch nej det får inte ta för lång tid!
Men ha nu en bra dag allihopa, och glöm inte de här stressiga sista dagarna att julen går ut på att umgås med människor man älskar och uppskatta att de finns i ens liv...inte handla de flashigaste julklapparna och ha den största skinkan.
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0