Söndag, mys, leeedig imorgon

Jodå det vart en eller två öl igår. Jennie och jag knatade ner i stormen till Sventas redan 20...hehe jag med paraply, där kan man snacka kärringvarning! Men avskyr å bli blöt uppifrån, typ våt-hund-syndrom över det hela. Väl nere stötte vi på några kolleger som vi snackade med medans vi väntade in resten av gänget. Riktigt trevligt, trubadur öl och vänner, är nog inte mycket som slår det en lördagskväll. Carina, Pelin, Marie, Tjompen och Eva dök upp runt 22, och de hade förfestat ordentligt :) Men trevligt var det i alla fall.

Har jobbat kortpass idag igen, helt ok faktiskt. Har mest glidit runt å inte gjort något...haha man ska ha sånna dagar å :) När jag väl kom hem så var vädret kallt med snöfall igen, så det var bara till å krypa i mysbyxorna, tända ljus och invänta mina goa skitungar. Som grädde på moset så bjöd grannen på käk, så inte behövde jag laga mat heller. Å nu sitter de små liven å käkar chips och kollar på film i soffan. Så ljuvligt att ha dem här när det är lov å allt, det betyder att vi imorgon kan ha sovmorgon, ingen stress, utan vakna när vi sovit klart. Gött! Dessutom var jag å handlade frysta baguetter så frukost imorgon blir nygräddade baguetter, kokta ägg, nymalet kaffe och juice...så skönt! Sen ska vi nog ta en repa till Västerås, kolla lite affärer och gå på bio tänkte jag. De har ju jullov så nått läre jag ju hitta på med dem. Och biotiderna var bra, det gick en film klockan 14.15 som passar ypperligt! Sen är ju en hamburgare på Max aldrig fel. Och till kvällen blir det en tacogratäng ååå lite mys igen, på så vis är denna årstid underbar!

Igår när jag satt på krogen kom jag på hur nöjd jag är över hur mitt liv är just nu. Jag gör vad jag vill med min lediga tid, när jag vill. Man behöver inte synka ihop det med någon annan eller anstränga sig för att få tiden att räcka till två viljor. Och att känna att jag inte behöver någon är grymt skönt. Efter han jag träffade sist så är det verkligen befriande att inte känna som jag gjorde då mer. Nu är jag bara så glad över att jag kom till insikt till slut, och allt som finns kvar är en känsla av avsmak... Nu ska jag ägna mig åt mina barn, MIG, och fundera på vart jag ska ta vägen arbetsmässigt. Sen får man ta allt som det kommer. För hur det än är har jag det ju hur bra som helst som det är nu. Så jag kan bara säga... Lovely!!

Snart är det nyår å... hmmm grannen har fest så jag behöver i alla fall inte gå långt. Har lovat göra min potatissallad till festen, han fixar grillat. Och min potatissallad är grym, å grillat är en av mina favoriter så maten är avklarad. Men det är nästan så jag funderar på å ha ungarna med trots att vissa kommer ha fylleslag, eftersom de kan gå in till mig och kolla film. Dessutom är det utlovat massa raketer, sånt är ju ungarna heltorsk på :)Sen är nästa dilemma...dricka eller inte... Jag har skrivit upp mig på att kunna gå ut övertid vid behov...men å andra sidan lutar det åt att dricka med stil...så mousserande vin och champagne är min melodi en kväll som den, och det blir man ju inte så apfull på. Problemet är att jag blir så grymt sjuk om det råkar bli för mycket... Å vad ska man ha på sig? Tror inte att mjukisbyxor funkar...hmmm måste gå igenom garderoben...det mesta är ju för stort numer...får kika lite i Västerås imorgon. Sen nyårslöften...varje år lovar jag en massa tråkigt...sluta röka, gå ner i vikt, bla bla bla I år ska jag nog lova ngt i stil med...att jag ska åka utomlands i höst, att jag ska hoppa bungyjump, att jag ska börja på mina tatueringar och jag ska inte rusa in i något :) Mmm låter som bättre löften.

Men ha nu en bra kväll, jag ska krypa upp i soffan under filten nu:)
Kram

(Just ja...msn-idioten är nu anmäld....)


Kommentarer
Postat av: Micke

Sitter du bara framför burken el!! Du skriver en hel del!!

2009-12-27 @ 22:20:50
Postat av: divinemarie

Japp! haha jag lever mitt liv här! ;)

2009-12-28 @ 07:59:22
Postat av: Hanna A

Det är tomt utan dej på Fortet!! Mardröm ifall du hittar ett nytt jobb... <3

2009-12-28 @ 21:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0