äntligen

Efter morgonens stress, dusch, kaffe, packning av barnens väskor var vi i god tid äntligen klara. Skjutsade barnen till skolan, väl framme är de obligatoriska pussarna (om ingen ser...) ropen att jag älskar dig och -Mamma! Var är min väska?
Japp minstingen hade glömt sin väska i hallen...neeej. Happ in i bilen, spänn fast er. Hamnar efter universums segaste bil...varför, varför kör man i 40 på 50 väg?!! Stressen, irritationen. Hemma springa in grabba väskan och tillbaka till skolan och börja om hejdåprocerduren.
På jobbet i sista minut, men ändå i tid :)
Meeen sen, idag har tiden sniglat fram. Det känndes som om varje minut var tio minuter lång. Klockan elva kändes det som om klockan borde vara fyra, minst! Det konstiga är att det faktiskt kört i ett och då brukar ju tiden rusa fram. Men idag har det lyckats med konsstycket att gå i ett och snigla fram. Och efter lunch slog dessutom takten på jobbet av och det hände nästan INGENTING...
Men tillslut kom minuten jag väntat på, minuten att få gå hem och vara ledig i tre dagar.
Tre underbara dagar :)
Och det är fullplanerade dagar. Imorgon ska jag till frissan, och det beräknas ta tre timmar, sen hämta kidzen, stoppa dem i duschen och till frisören med dem. Handla städa och göra potatissallad till fredagen. Sen ska jag ha en skön slapparkväll.
På fredag ska det fixas å trixas, det ska marineras, hackas skäras och donas. Jag ska fila peela smörja och dona.
Sen blir det grillning, hoppas jag.
Jag kollade vädret, det ska bli regn imorgon och fredag förmiddag, sen ska det spricka upp frammåt eftermiddagen och bli en solig kväll.  Hoppas verkligen verkligen det. Inge roligt att grilla och gå på stan i spöregn direkt.
Ohhh just ja...jag måste komma ihåg att gå på systemet!!! Inte glömma!

http://www.youtube.com/watch?v=Q5OPu5kfAkY
Bra humörlåt, jag gillar den verkligen :) Men man måste vara på rätt humör, och den funkar finfint att städa till :)
Och nog sjutton blir jag lite sugen på att åka till våren i Italien när jag hör den, men för nu är det bara att glömma. Men det kommer, jag vägrar tro något annat!

Nej nu blir det McSteemy, McDreamy och alla andra läkare i Grace anatomy. Och som vanligt ska jag komma på att jag borde blivit sjuksköterska eller läkare, men bara om jag får jobba i Grece Anatomy, Cityakuten eller hos House ;) Haha och när jag ser CSI vill jag jobba med brottsplatsutredningar, men bara i Los Angeles eller Miami, hehe eller vara lyxhemmafru på Wisterialane...mmm i verkligheten vill jag nog inget av det. Men allt måste inte vara i verkligheten :) Man får passa på å drömma så mycket man kan
Kram på er


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0