en bra hårdag...eller nejhej vänta nu, hur fan vart det här?

Efter att ha skjutsat barn till skolan, startat tvättmaskinen, duschat och promenerat hunden var det dags.
Den bokade frisörtiden klockan 9.30.
Kommer dit, vi börjar med att kolla vilken färg jag ska ha på håret. Lite osäkert frågar jag vilka färger man kan få till bra i och med att mitt hår är jättemörkt och ska ljusas upp. Hur många nyanser ljusare blir verkligen bra?
Jo men jag kan välja mellan en hel del. Så vi bestämmer en färg som ligger mellan ljusbrunt och mellanbrunt. En nyans helt utan rött, utan en mer naturlig brun. Ovanpå det ska det bli slingor i ett par nyanser ljusare brunt.
Sagt och gjort, dags att börja. Hon slänger upp mig i handfatet...eller ja naturligvis inte hela mig, utan man får sitta med nacken sådär obekvämt bakåtlutat.
Hon förklarar att hon väljer en ganska mild blandning för att skona håret så det inte blir förstört, det låter ju skitbra! Efter en halvtimme i handfatet så ska håret torkas innan färgning.
Oj, jag kan konstatera att mitt hår tagit en noeonorange ton...hon hade avfärgat det bra mycket mer än vad jag trodde hon skulle göra. Jaja, en frisör vet ju vad de gör.
Så i med färgen och massa slingor...läskigt mycket slingor...mer än halva håret var ju slingor...hmm dessutom börjar det klia och svida i hårbotten. Jaja huvudsaken det blir bra, ska man vara fin får man lida pin heter det ju :)
När färgen är ursköljd och torkat frågar hon vad jag tycker....eeehhh, hmm i vanliga fall tycker jag att det är asjobbigt att säga att något ser skit ut, men ska jag betala för det här...aldrig! Nja stammar jag ur mig...det är ju blont med massa orange i!
Ja jo säger hon det kan ju bli så...men gå å titta i solljuset från fönstret. Och..det såg minst lika orange ut där...Så jag säger att mja det är VERKLIGEN orange.
Jaha säger hon vi får fixa till det.
Pust, vilken tur hon kan fixa till det!
Sätter mig igen och hon gör om alla slingor!!!! sen tillbaka i handfatet för tredje gången. Hon torkar igen, och jag känner hur det stramar och sticker i hela hårbotten. Nu då säger hon...eeehhh jag är fortfarande lika orange fast nu ännu blondare...jag vill ju inte vara blond...det skulle ju bli brunt. Jo svarar hon men det kan ju bli så...
Och nu börjar hon låta lite tjurig, Men jag vill inte se ut så...så tillbaka i handfatet och i med nån toning...tillbaka till spegeln, fortfarande orange!!! nja säger jag...
Jaha då får vi tona det brunt då...men då blir slingorna inte lika bra...lika bra?!! Slingorna är allt annat än bra, och håret ser riktigt misshandlat ut i kvaliten :S
Så tillbaka till handfatet, och i med brun toning, allt svider, bränner och håret har tagit stryk som satan. Jag har inge tålamod kvar efter tre och en halv timme och hon är tjurig.
Så tillbaka till spegeln. Jaha inte helorange, utan orange, grönaktigt, blont och dassigt brunt SAMTIDIGT!
Det är skitbra svara jag, nu är jag jättenöjd...inom mig är jag less, har ont, det ser FÖRDJÄVLIGT ut och jag tänker att jag ska köpa en hemtoning och färga i brunt så fort jag kommer hem, och hoppas det funkar, för med allt hon gjort vet jag att håret är helpaj, det kommer bli svårt att få färgen fästa och färgen under riskerar att lysa igenom...
Men men, nu ska hon klippa, jag vill helst inte att hon petar mer alls på mitt hår, men nu måste det verkligen klippas. Så jag säger, -Ta bara av det slitna i topparna. Jag ska ju låta det växa ut så bara topparna blir klippta så skiter jag i det sen.
Så hon toppar håret och klipper till det lite. Problemet är att hela håret nu är så jäkla slitet så inte blir det bra.
Sen var det bara att betala 1200 kronor för ett förstört hår med en gräslig onaturlig skitfärg. 1200 kronor för att se ut som white trash i håret..hehe vad ska jag matcha det med?

På vägen hem köpte jag med mig en brun toning, så nu har jag slängt i den. Och precis som jag misstänkte, det blev inte bra. Håret är mättat och det fäster inte ordentligt. Så nu är det till att packa in håret varje vecka, tona om det om några veckor sen fortsätta packa in och låta det vara några månader innan det går å fixa.
Så officiellt...jag är skitful i håret...och kommer vara det i flera månader till. Så jag kommer knappast förföra någon med mitt vackra blanka hårsvall...haha utan tvärt om, jag får försöka köra på min oslagbara personlighet och hoppas att folk har antingen synfel eller taskig smak vad gäller hår. För det finns ingen som kan tycka att jag är snygg i håret...utan det ser för trashigt ut!
Jaja ingen idé att älta det, det blir ju inte snyggare av det.

Har slagits av en enorm trötthet, så nu blir det inte mycket mer gjort idag.
Jag ska göra lite tunnbrödsrullar till mig och kidzen, plocka lite och sen natta dem. När jag gjort det ska jag sitta och tycka lite synd om mig själv i soffan och göra så lite som absolut möjligt.
Och trösta mig själv med att om ett halvår kan jag nog gå ut offentligt bland folk igen utan att hata håret.
 Ha en skön kväll...och den som kommenterar mitt hår när jag stöter på dem kommer jag strypa! Så nu vet ni ;)

Kram


http://www.youtube.com/watch?v=-SQGJ0rfIEk


Kommentarer
Postat av: Silla

Jag skulle aldrig ha betalt... utan hon hade fått fixa det tills jag e nöjd... HATAR sådana frisörer...

2010-04-30 @ 23:14:51
Postat av: Hanna A

Stackare!!!:( Fast som du skrev så har du ju en oslagbar personlighet!!!! ;) Du är underbar ändå!!! PUSS

2010-05-01 @ 09:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0