middag och vin i Avesta


Jo men igår bar det av till Avesta, innan jag skulle åka ringde jag för att kolla om vi skulle ha med oss något...och tur var väl det. Jag fick då veta att det inte bara blev Hanna med kidz och jag med kidz utan annat folk också...jag tänkte bara slänga på mig ett par bekväma jeans och ett linne. Så snabb omplanering på min och ungarnas klädsel, och tur var det för alla andra tjejer som var där hade klänning eller kjol.
Och ja det enda jag behövde ha med mig var kuddar...och såklart...vad glömmer jag, om inte kuddar! Hopplöst hopplöst senildement emellanåt, eller kanske bara lite tankspridd. Man kan helt enkelt säga att ibland har jag lite otur när jag tänker...


Värdinnan

Riktigt trevligt blev det i alla fall, god mat trevligt sällskap och gott vin.
Vi åt stek, marängswiss och massa massa godis. Hannas syrra hade ordnat en tävling med ett påskägg delux som pris fyllt med gott godis. Dessutom fanns det massa annat köpt godis också, och chips å ostbågar. Så hela kvällen blev en matorgie med vin och tjejsnack. Riktigt nice!


           Godis             Mitt lilla hjärta   Barnen sitter å käkar


Hannisch


Guitarhero och massa tvspel


Jag och Hanna några vinglas senare

Och fast barnen var uppe till tolv i natt så vaknade mina små juveler strax efter sex på morgonen.
Hannas barn sov såklart...men inte mina. Jag föröskte hyscha ner dem lite men det gick då inte. Så det var bara upp å hoppa!
Nu är vi hemma, eller inte vi...jag. Barnen ville hälsa på sin pappa en sväng så jag släppte av dem där innan jag åkte hem.
Jag sitter här och funderar om det faktiskt inte är dags att börja springa idag, och sluta skjuta upp det till imorgon hela tiden. Jag som aldrig förut varit sån som skjuter upp saker gör helt plötsligt det hela tiden. Jag bara tar mig inte för att göra saker även om jag egentligen måste...jag fattar inte
Meeen jag måste ju hitta min MP3-spelare innan jag kan börja springa, det går inte att springa utan musik...och jag ska leta efter den SEN...skit! Men får se om jag faktiskt tar mig ut ikväll när det inte är så mycket folk som ser en och springer en kort runda för att få lite mjukstart.


http://www.youtube.com/watch?v=ztjyxGC2JUs


Bara för att det ter sig eller ser ut att vara på ett visst vis betyder det inte att det är så det är. Så man ska vara försiktig med att tro något och bara anta för att det ser ut så, låter så eller verkar så faktiskt verkligen är så det är. Ibland är inget vad det ser ut att vara, utan bara en yta som döljer destomer än bara enkelt. Ett mynt har alltid två sidor, en sanning finns i tusen versioner beroende på vem som återberättar. Så tro inte att det du ser alltid är sanningen eller verkligheten.
Betrakta lite till, ställ en fråga och se om inte bilden förändras.



"We gotta put a mask on your chicken. You don't want to recognize it. Put glasses on it. Just to be safe."
http://www.sleeptalkinman.blogspot.com/


Lite trött och seg är jag allt idag :)
Det är som man säger, det kostar att ligga på topp. Men det är det värt.
De här lediga dagarna har gått så fort!!! Bara en dag till kvar innan vardagen är tillbaka.
En dag till att njuta av att bara göra vad som faller mig in...innan ansvar och måsten får gå före
Så nu ska jag passa på å njuta av att bara vara tills kidzen kommer tillbaka så får vi se vad som händer ikväll
Kram


Kommentarer
Postat av: Hanna A

Å ja, värdinnan har andra tröjor oxå.... utan ränder!!!! Jag lovar!!!!! Tack för att ni kom!! <3

2010-04-04 @ 19:10:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0