nöjd

Japp solen kom tillslut fast jag är ledig :)
Jag har städat bilen, äntligen, och nästa vecka ska jag tvätta den rackarn, det behövs kan jag säga. Jag har nog inte tvättat bilen på ett halvår...och så har jag fyllt på olja och donat. Så då var den klar. Och jag har bara lite städning kvar inne, jag läre ju fixa det eftersom mitt myspyssällskap kommer imorgon :) Hanna och jag ska ju till Västerås, och hon kommer sova här. Så jag har handlat så vi kan äta bacon och ägg frukost när vi väl vaknat på söndag.

Jag tog kidzen och gick till parken och matade ankor




Ungarna tyckte det var jättekul, fåglarna kom ju nästintill och åt ur handen. Och tro på sjutton om det inte började Hagla så fort vi kommit iväg. Det är något med mig och väder, och väder verkar inte gilla mig alls!
Sen var vi och kollade på marsvinen i djuraffären, och lite sugen är jag allt, vi gick på systemet, och sen shopade vi lite presenter.

Jag köpte en ny maskara igår, Viva la Diva, och jag måste säga att resultat vart minst lika bra som på de jag brukar ha fast den här var mycket billigare:

Och efter flera timmar utomhus är reultatet fortfarande det samma, så den sitter där den ska.
Och jag hade ju beställt ögonskuggor som skulle komma idag, men på grund av ett jävla skitmoln av aska så har inte postens flyg gått som de ska...vilket betyder att jag inte får några nya ögonskuggor! Typiskt min tur som vanligt då..så nu vet jag inte hur jag ska vara sminkad imorgon...suck. Och jag vet inte vad jag ska göra med mitt hopplösa hår...och jag vet inte vad jag ska ha på mig.
Jag väljer mellan tre olika klänningar just nu...och kan inte välja, alla tre är snygga, men ingen av dem är perfekt, såklart. Men vi får se, imorgon kan jag ju komma på att jag vill ha jeans, så tänkte jag att Hanna kan få vara mitt smakråd i val av klädsel. Hoppas bara det är okej väder imorgon!

Just ja...den här frisyren vill jag ha

Och jag vet...jag har tre gånger mindre med hår än vad hon har...meeen man får väl anpassa det till mig, dessutom är jag mörk och hon ljus. När jag tänker efter så skulle jag kunna se ut som henne rakt av och helt och hållet, hon är riktigt snygg. Men nej, såklart ser jag inte ut så.
Jag har tänkt på det...vissa dagar kan jag känna att jag ser helt okej ut, inte att jag är snygg för det tycker jag inte, men att jag ser okej ut och att det kunde vara mycket mycket värre. Sen vissa dagar tycker jag att jag ser ut som ålbete, eller en påse älgskånk om man så vill. Undrar varför det varierar så vad jag tycker om mig själv...det bästa är ju faktiskt när jag tycker att jag ser ok ut, det är så mycket trevligare att vara ute bland folk då.
Så imorgon hoppas vi att jag har en jag ser helt okej-ut dag:)
Om inte annat så kanske vinet hjälper till;)
Ååå apropå det...jag skulle prova ett nytt vin, i tetra som är lätt att ta med. Vad jag inte insåg var att det inte var 8% vin, vilket jag brukar dricka...utan 13%, så jag får tänka mig för imorgon så jag inte blir för full. Och så hoppas jag vid gudarna att det är gott, det vin jag letade efter fanns inte, och det finns inget värre än om man inser att vinet är äckligt...inte vill man behöva truga i sig alkohol!
Men det ska nog bli bra, så länge jag inte dricker wiskey som om det var öl...det har jag lärt mig att det inte är en bra idé!

Nej städa klart och kolla på lite film sen, bara njuta av att vara ledig!
Ha en skön kväll!
Kraaam


http://www.youtube.com/watch?v=wa0LDWOd2mQ


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0