Söndag

Igår kväll låg ungarna och jag och pratade till klockan elva. De ville veta hur de var och vad de gjorde som bebisar. Jisses vad de skrattade! Riktigt mysigt var det.
Sen var det sköna sängen som gällde, förkylningen jag har är lite lagom lattjo sådär, så jag är ju inte i mitt esse direkt.
Vaknade i morse, hade inte alls någon lust att gå upp ur sängen, hade nästan kunna haft en sån dag då man ligger halva dagen i sängen...men istället spelade jag och ungarna kort i sängen. Finns i sjön, och sen vändtia. Och jäklar vad min minsting försöker fuska heeela tiden!
Sen hasade vi upp, de hoppade in i duschen medans jag stekte iordning bacon och äggröra till frukost.
Det känns att det är söndag, vi är alla lite halvslöa, sitter i mjukisbrallor kollar tv, spelar lite spel och bara tar det lugnt. Vi ska ut och promenera lite senare så vi får friskluft och får röra på fläsket.
Annars händer inte mycket idag. Eller ja, barnen åker till sin pappa ikväll för han går ut i strejk imorgon och skolan är stängd imorgon så då får de lite ledigt. Så kvällen tänkte jag ägna åt att knata iväg till solariet sen lägga lite ansiktsmask, fila fötter och snygga till lite. Man får passa på när man får lugn och ro.
Sen är det ju som sagt söndag, det är en sån dag...en dag då det inte händer så mycket. Det mesta är stängt, folk är bakfulla eller bara trötta efter en lång vecka...och tyvärr så känns det lite som om det är en låång väntan på måndag då man tyvärr ska börja om veckan med jobb.

Men jag jobbar måndag, tisdag, onsdag nästa vecka...sen ledig torsdag, fredag och kanske lördag...ehhh mitt jobb är inte snabbt på å ge semester direkt, och med tankke på att jag sökte den semestern i början av februari så har de ju haft tid på sig... Sen jobbar jag söndagen...urk urk:S men men det är ju det som gör att jag får några pengar över huvudtaget så man får väl vara glad för det.
Men det blir en skön vecka, och förhoppningsvis blir det en trevlans fredag och lördag.
Jag tänkte försöka sola en gång till eller två under nästa vecka, så jag får upp brännan. Sen tycker jag det är enormt skönt att ligga i solariet en stund.

Men nee ska sega vidare och njuta och ha ångest över att det är söndag.
Ha en bra dag
Kram

http://www.youtube.com/watch?v=PiBX-ESFDF0&feature=fvst


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0