I´m no superman

I don't give a damn
'Bout my reputation
I've never been afraid of any deviation
An' I don't really care
If ya think I'm strange
I ain't gonna change An' I'm never gonna care 'Bout my bad reputation

http://www.youtube.com/watch?v=q1gz3nLmK5o&annotation_id=annotation_107396&feature=iv

Sitter å slötittar lite på scrubs, det funkar alltid att fördriva tiden med lite om man har lite att göra...eller som nu, om jag inte kommer mig för att göra något av allt det jag ska göra.
Jag sitter och småfunderar lite på om någon där uppe har liite emot mig...med tanke på att det igår på min lediga dag var värsta skitvädret, vilket för övrigt gjorde mig surig. Och i morse vakande jag av att solen sken in genom fönstren. På två sekunder hade jag glömt det faktum att jag som vanligt lagt mig alldeles för sent och sovit alldeles för lite. Utan pigg och glad hoppade jag in i duschen smågnolandes, ungarna var inga problem att väcka och fixa iordning och jag var glad och på bra humör när jag kom till jobbet. Tanken på att jag faktiskt slutar två idag och då kommer kunna komma ut i solen gjorde att jag röjde av allt jobb som fanns att göra och dessutom städade hela kontoret.
Och när det äntligen var dags för mig att åka hem...vart faaan hade solen tagit vägen?!! Lagom till jag kom ut har det återigen blivit mulet och lite halvtrist...men jaja strunt samma, jag är faktiskt glad ändå :)
Mina vårkänslor är svåra att döda just nu ;)

Och just idag önskar jag att jag hade haft tiden att åka hem till en vän när hon slutat jobba. Hade verkligen velat kunna vara där för henne idag då hon har en skitdag...och varför?!! Jo som vanligt beror det på män...jag förstår ibland inte vad de har för problem med att vara raka och ärliga och bara står för vad de gör. Så farligt är väl inte det? Det är ju mycket bättre att veta sanningen och sen välja därefter hur man vill göra...jag menar, ingen tänker skjuta en man för att de är ärliga. Tvärt om så får de faktiskt pluspoäng för att de är ärliga, för klart att det är så att man inte alltid tycker lika och han måste få tycka på sitt sätt och leva sitt liv efter vad som känns rätt. Men man kan väl få en chans och välja om man tycker det är okej att leva så eller om man kanske vill välja något annat. Och utan att få sanningen så kan man ju inte välja utifrån verkligheten. Så snälla män säg bara som det är rakt ut, det blir fan så mycket bättre då, och vem vet...ni kommer troligen bli positivt överraskade för ni kommer få samma ärlighet och respekt tillbaka. Dessutom så har sanningen en tendens att alltid komma fram förr eller senare i alla fall, och bättre att få den rakt ut än att komma på det på annat sätt...för det gör ont...som faan

Och jag får enormt söta mess på mobilen nu och då. Det kan ju inte skada...det får mig ju att le
Men jag är lite fundersam...vad sjutton handlar det om egentligen.
Har nog lite svårt att lita på folk...har varit alltför mycket oärligheter från folk jag gett mitt förtroende till och litat på för att jag ska kunna lita på folk hur som helst.
Så jag avvaktar lite och ser vad jag måste göra åt det så småningom

Neee nu ska jag tvätta lite, laga lite middag...en riktigt tråkig middag, stekt potatis korv köttbullar stekta ägg...riktig laqtmat, men det funkar :)
Och ikväll är det House, så kvällen är planerad. Så ska jag försöka komma i säng lite tidigare ikväll
Kramen





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0