fredag den 13e

jo det var det igår då...
Men...i torsdags kväll skulle mina små guldklimpar tälta.
 Hade fått lånat ett tält av Jennie, så vi slog upp det i trädgården. Ficklampor köptes, det bäddades och godis och tidningar bars ut.
Vi gjorde varma mackor med gräddstuvade kantareller och efter det gick kidzen ut för att sova. Jag satt kvar inne och kollade på tv. En halvtimme senaré kom två grabbar in med täcken runt magen flämtandes
- Vi vågar inte sova i tältet, om det kommer en björn krossar dom tältet! Och vi såg något springa förbi!
Så så blev det med den tältningen.


Igår var det ju fredag den 13e, men jag hade en trevlig dag...märk väl dag.
Vi donade lite här hemma, jag skjutsade kidzen till sin pappa, gick på systemet och handlade vin. Hem och donade lite. Kvällen var planerad till att vara hemma. Jag och mina grannar satt ute i trädgården, drack kaffe och surrade. 
Under den tiden dök det upp en kille som min granne känner. Han satt och surrade lite med oss.
Sen kom nästa kille, han hade thaiboxats där jag gick förut så vi satt och pratade lite.
Sen kom en tredje kille. Den kille sa jag inte ett ord till. Han hade attityd var stöddig och något märkligt var det. När de åkt sa jag det till grannen och han sa att jo så var det nog, han känner inte honom så bra men han tar tydligen droger. 
Jaja mer var det väl inte med det. Totte och Björta drog till Månsols och jag och Jennie gick iväg till Dalhem för att kasta pil med en vän.
 När jag satt där ringde grannen och sa att den konstiga killen som inte sagt något varit hemma hos oss och letat efter mig för han hade fått för sig att det var en bra idé och att han skulle ha mig.
Björn hade sagt åt han att han var dum i huvudet, att han inte skulle komma hit nå mer och att jag för övrigt tyckte han var en jävla tönt. 
Jag och Jennie gick hem ganska snart efter det, strax efter elva. 
På vägen hem gick jag ut på msn på mobilen och en av mina vänner var online. Så jag kollade hur det var och sa att jag var påväg hem men lite fundersam eftersom den idioten frågat efter mig.
Då svarar vännen att fina kompisar du har...Vaddå...det är ju inte min kompis...jag har aldrig pratat med honom och tyckte inte ens om idioten... Så jag skrev det att det är inte min vän...till svar fick jag hahahahaha.
Och jag kunde inte hjälpa att jag blev lite ledsen... Vaddå för det första det finns massa märkligt folk, alla känner vi ngn sån, dessutom känner jag inte den här...jag ville ju bara prata lite med någon så man kände sig lite lugnare.
Men vissa saker ska man nog inte berätta, även om jag vill kunna berätta allt, för det blev så fel...jag vet inte hur det uppfattades...men inte som jag menade, så ledsen blev jag.
Men men det är bara att lägga bakom sig och blicka frammåt.
Vi är väl alla olika och man får väl lära sig vad man pratar om med vem. Så jag får väl skylla mig själv.
 
När jag kom hem så såg jag hur en kille med en plattv rundade hörnet...vänta nu...klockan är nästan tolv på natten, vad pysslar mina grannar med? Så jag gick efter och ropade hallå. Killen fortsatte bara gå, då blev jag ju fan irriterad...vad svarar han inte för.
Så jag fortsatte ropa och gå efter. Så när han kom upp till vägen vände han sig om tittade på mig...satte försiktigt ner tvn mitt i vägen...och sprang! WTF!!!
Jaja jag kunde ju inte lämna tvn mitt i vägen och springa efter..han var snabb. Så jag fick ta med tvn ner, och kollade om grannens dörr var öppen..och jodå, och ingen tv i vardagsrummet. Så jag bar in tvn ringde grannen som kom hem på två röda. Troligen var det killen som var här tidigare idag tror de, jag vet inte, jag skulle inte känna igen honom...dessutom fick jag fan lite tilt...
Han hade gått in genom ett öppet köksfönster och ut genom ytterdörren, tyvärr fick han med sig dvdn och dosor som han troligen hade i ryggsäcken på ryggen...Så jag säger bara, jisses vilka människor det finns!!!!
Och när jag gick å la mig stängde jag alla fönster.

Men men det var igår och nu är en ny dag. Solen skiner, fåglarna kvittrar, och ikväll ska jag på kräftskiva! Jag hoppas det blir roligt, jag tänker göra mitt bästa för att det ska bli så i alla fall. 

http://www.youtube.com/watch?v=8ocxkmdadPE

Kram 


Kommentarer
Postat av: silla

Så det var nog inte dig han sökte utan en ursäktför att grannen sett honomnär han kom tillbaka.. Ja man skainte ta hem vilket folk som helst fördå harman inget kvar till sist..



O ja marie..man kan inte berätta för alla allt för dom tror att man ska göra dom svartsjuka o då blir det misstolkningar... KRAMAR hoppas du får en super kväll..

2010-08-14 @ 11:10:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0