Frukost och Dust it

Vaknade med ett ryck ur en dröm i morse. Alltså inte ett litet ryck...utan ett ryck så jag satt upp i sängen när jag vaknade. Och jag kan inte bara komma på vad jag drömde, bara att jag hade en dröm...och en märklig sådan. Lite irriterande för jag hade gärna velat veta vad det var som fick mig att rycka till så.
Men men i alla fall, slog en kik på klockan 7:10...bara att palta sig upp. Så upp, hälla upp en kaffe och sätta igång lite musik, jag skulle nämligen få frukostsällskap. Och det är ju inte så ofta jag har det om man inte räknar med kidzen.

Allra bästaste frukostsällskapet!! ;) ♥
Så vi satt å pratade och drack kaffe och käkade lite. Sen kom vi in på Zumba...som jag med dåligt samvete får erkänna att jag inte kört på en och en halv vecka...Men alltså...det GÅR INTE köra zumba och känna sig som folk..allt på kroppen skakar och rör sig...och man ser inte alls så glammig ut som de i videon med bara muskler...för jag har en del...mindre muskliga partier...ööö typ hela kroppen.
Men när Hanna åkt körde jag faktiskt zumba i en och en halv timme, vilket såklart känns på axeln nu...satans jäkla skitaxel...och inte kände jag mig snygg när jag gjorde det den här gången...ståendes i röda underkläder och strumpor och gympadojjor...hehe men det blir för varmt med kläder!

Sen in i duschen...och så håret...det är inte lätt att göra iordning...frisören använde Dust it till stylingen och det gav ett bra resultat...vilket inte hairspray gör...utan det blir kantigt och ojämt. Så MAgnus skulle hit och lämna av kläder till ungarna som jag ska tvätta upp och ha med norröver, så jag bad honom köpa med dust it.

Den lilla burken med pulvet kostar 169 kronor...men det är den lätt värd. För satan vad mycket enklare det blir att göra frisyren!!!



Så håret blir luftigare, mer levande och inte så stelt som med spray, jag bara ääälskar Dust it!!
Så sen vare bara att ta tjuren vid hornen. Jag vill komma hem till ett megastädat hem som luktar gott efter norrlandsvistelsen. Alltså bara köra igång. Och det har faktiskt varit helt okej att ägna massa timmar åt storstädning, för jag har haft äckligt hög musik igång, sjungit dansat och städat och haft riktigt kul.
Så jag Volbeat, Rammstein mfl har rockat flera timmar ;)
http://www.youtube.com/watch?v=IEc_93wz6AI

Och:

Efter flera timmars städande...bara att krama till håret lite och voila!!! Kanske inte hade dött av att borsta det...men det behövs inte!!! Jag älskar Dust it!!! hehe

OCh nu piper torktumlaren på mig, måste tömma ur vatten. Hoppas något riktigt roligt bara ploppar upp sådär ikväll...nu har jag haft två slappa hemmakvällar framför tvn...det räcker! Nu vill jag göra nå kul
Kraaam


Kommentarer
Postat av: Maria

Din frisyr är jättefin tycker jag!!

Min frisör klippte liknande på mig förut, bara det att jag har ju lugg. :-S Som jag ena sekunden vill spara ut, o andra inte. Mitt hår är så tungt, så jag kan aldrig få till en så'n lugg som din, utan min "hänger" liksom mer :-(

Dessutom har mitt hår fått lite..tja, "virvlar" på senare år, så för att jag ska passa i en sådan där frisyr så måste jag platta håret varje dag.

O det vet jag inte om jag orkar! :-(

Är nöjd med kvaliteten på mitt hår - men har jättesvårt att hitta en frisyr som jag trivs med... :-(

2010-08-04 @ 10:11:37
URL: http://ensammamammansvarld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0