Magi


I morse fick jag frukostsällskap, och gissa om det är bra mycket trevligare att vara två än en som äter frukost. Så ivrig som jag blev över det så stekte jag bacon, äggröra, tärnade upp tomater, gurka och avokado till det, sen juice, rostat bröd med ost och marmelad och så kaffe ur min älskling...nymalet ljuvligt!!

Vi kom att prata om ditten å datten, bland annat om magi. Att det faktiskt är för lite magi i världen...eller nej det är det ju faktiskt inte. Men vi ser den inte, eller tar tillvara på den. Måsten, borde, stress och materialistiska begär går i mångt och mycket före. Men när verklig magi infinner sig, är det bara att hoppa och följa med. Jag tror starkt på det, världen är inte svart vit, det finns så mycket däremellan, och bland annat gnistrande bitar av magi. Och jag vill ha ett magiskt liv. Så tro på det som är magi för dig. Livet blir så mycket mer då. Och får något dig att le, så nog sjutton finns det magi i det.

http://www.youtube.com/watch?v=VmNJJ-QWeSk
Till en god vän till mig, som förstår innerbörden med den :)


Sen fick jag MMS av min käre far. Och det händer inte så ofta, men kul var det. Han var och gadda sig igår, för ett presentkort han fick när han fyllde år. Sisten ut i familjen att gadda sig. Så han skickade en bild som jag ville ha. Och jag måste säga att den blev riktigt bra! Passar honom verkligen. Historien bakom och betydelsen är ju viktig, och i och med att han var i Mogadishu som ung och räddade en gravid kvinna från att bli dödad av ett lejon så är det så talande! ;) *s* Eller så är han helt enkelt född i Augusti! Men riktigt snyggt pappsen!


Tja och även om man vill ha magi i livet så kommer man inte riktigt ifrån vardagslunken. Så efter frukost, vek jag tvätten, plockade in den och hämtade kidzen från skolan. Och eftersom det är så in i attans jäkla fint väder tog vi en promenix till affären:) Och jag handlade bara nyttiga saker...eller så ska vi mysa till det ikväll med glass, maränger, banan, vispgrädde och kolasås...

http://www.youtube.com/watch?v=pu-8wGbWMro
Please don't go, I want you to stay
I'm begging you please, please don't leave here
I don't want you to hate for all the hurt that you feel
The world is just illusion trying to change you

Den låten får mig att tänka på magi...magi, illusioner...svårt att separera. Den är riktigt vacker både i text och melodi i alla fall.

Sen så skrattade jag ganska mycket när jag och grannen satt och lyssnade på inspelningar Jacob gjort på sitt Nintendo DS. Helt plötsligt kom en inspelning som började med lite tyst brusande. Sen en röst som väste fram:
"Hallå medborgare! Ni skall försvinna härifrån för alltid annars tar jag över världen."
Haha helt jävla lovely!!!

Neee nu ska jag laga lite mat och bara mysa runt till lite go musik.
Ha en bra dag!
Kramen


Kommentarer
Postat av: Eva

Tror jag behöver ha lite magi. Ska se om det finns på ICA.

2010-02-10 @ 19:15:10
URL: http://thegardenofeva.blogg.se/
Postat av: Hanna A

Jag behöver massor med magi!!!!! Tack för en underbar frukost älskling!!!!! Du är bäst!!!! PUSS

2010-02-14 @ 17:39:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0