myskväll eller krogen....

Det har varit så behagligt att ha ett par dagar med plusgrader ute nu. Man fryser inte riktigt lika mycket som när det är -25 grader. Men rått och halt, så får man en föraning om hur blött, slaskigt och halkigt det kommer bli när våren äntligen gör entre. Meeen vad gör det, bara det blir grönt å varmt ute igen :)

Under en tid har en kille på facebook försökt flirta med mig, men jag kan säga att jag inte är lättflirtad på internet. På något vis tappar man den biten med om det finns någon kemi och fysisk attraktion gentemot varann. Men i alla fall, här om dagen hade han skickat sin msn adress, så jag tänkte att ja why not? Prata kan man ju göra så får man se vad det är för något. Så vi pratade lite, jag var på mitt mycket ironiska och busiga humör, och det var väl inge fel på honom, även om jag misstänker att han inte hängde med i min humor hela tiden;) Så var det väl inte mer med det. Ett par dar senare hörde han av sig igen, och det är ju trevlig...men jag var inte beredd på vad som komma skulle.  Han frågade när vi skulle dejta. Och jag kände bara att neeej...jag känner honom inte för fem öre. Jag vill nog ha lite mer hum om vad det är för någon innan jag skulle ge mig in på det. Så jag fick lite fint förklara det. Starkt av han att fråga, men jag är fel person Jag vill veta mer, och är nog inte riktigt redo att ge mig in i det. Känns inte som något jag prioriterar just nu...att träffa någon ny. Nej det får vänta.

Hela dagen har jag varit så ambivalen om huruvida jag ska gå ut ikväll eller inte. Rockland hade varit riktigt kul, och ett par öl hade jag grejat ;)
Men ingen av mina vänner var sugna på Rockland, och jag vägrar att åka upp själv. Är ju inte så kul om man inte känner igen någon och hamnar i ett hörn själv...
Så i mitt velande bestämde jag mig för att i alla fall ta en ordentlig dusch med filning, peelning, rakning, skrubbning och sen smörja in mig så får man se vad man känner för. Och jag kan säga att jag är riktigt nöjd nu, den varma duschen gjorde mig ännu lite mer på myshumör istället för partyhumör. Att lukta gott och vara fräsch och sen krypa upp i soffan och kolla på film vart genast det mest tilltalande alternativet. Så nu sitter jag i soffan under en filt med varma mackor som är gjorda med riktig mozarellaost, en sallad med avokado tomat gurka och paprika och ett glas vitt vin. Och all tvekan är borta, det här var supermysigt (det enda som saknas är möjligen sällskap)!
Det blir fler helger, och imorgon tänkte jag sova ut, gå upp och koka ägg, göra ordning rostade mackor, juice och kaffe och om vädret tillåter ta en promenad till jobbet. Lovely!

Så till alla er som är ute och partar, ha så grymt roligt! Skål på er från en trött, nöjd och myysig Marie!



En skön myslåt en kall vinterlördagskväll att softa till:
http://www.youtube.com/watch?v=AimhCYT8mVk

Kraaam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0