Rensning

I och med att solen kommer fram och man blir lite piggare och gladare börjar vårkänslor infinna sig i kroppen lite smått. Och vårkänslor för mig är inte bara att jucka mot allt som rör sig, utan jag vill rensa undan, städa, ljusa upp, få färg...ja förnya och känna känslan av det är rent och skönt. Så bit för bit håller jag på att rensa här hemma. Tar tag i sådan som fått ligga alldeles för länge, kastar papper, rensar skåp osv. osv. Och trots att jag bara bott här åtta månader så har jag lyckats samla på mig diverse som verkligen inte behövs. Vissa människor är samlare, de spar allt för att det kan vara bra att ha. Det spelar ingen roll att de inte använt det på evigheter, eller ens kommer ihåg att de har det, det skall sparas! Jag är tvärtom. Jag vill rensa ur ett par gånger per år och slänga allt som är onödigt...så jag är väl en rensare då antar jag.
Vissa grejer har jag naturligtvis inte hjärta att slänga, då får de vara kvar tills jag kan skiljas från det, vilket inte brukar dröja längre än ett par rensningar. Nu hade jag ett par handlindor hemma jag fått. De är för långa, jag har köpt nya som passar bättre. Så jag har ingen användning för dem...men slänga dem...jag kunde bara inte! Så jag lämnade tillbaka dem...*S*




Pajko käkar blodapelsin   Björn och Eddie sussar  Jag å Anton            

Sala är litet...och ibland är det precis som om cirkeln sluts...hehe
Det fick mig å tänka på inavel
Och osökt assosierade jag till en kultfilm
Så Jennie, här kommer två klipp till dig! Njut!!;)             

http://www.youtube.com/watch?v=-PT2cDnZKpA

http://www.youtube.com/watch?v=yj4LnfkdJDM&feature=related


Nu har jag i flera dagar i rad haft vänner här som avlöst varann under i stort sett hela dagarna. Jag som var lite orolig att jag skulle bli ensam i Sala, det kan jag säga att jag verkligen inte är. Tvärt om. Jag känner mer folk här än i Hedemora, och har mer att göra. Mina dagar är i stort sett oftast fullplanerade. Och kvällarna med om jag vill. Och det är så roligt och trevligt att känna den känslan...men jag ska erkänna en sak...satan vad skönt det är att vara själv på kvällar och mornar!!! Då jag kan krypa i mjukisarna, sätta håret i en tofs, äta nå gott, softa i soffan framför tvn med datorn i knät, lyssna på musik...bara softa!

http://www.youtube.com/watch?v=JQv4Ue3hUM8
En softish låt :)

AAAA haha tittar på Anna Skipper i är vad du äter...Hon är lite väl hysterisk...nu håller Sofia Wistam på å dör av treo...för tänk om hon krockar och har massa treo i kroppen...då blöder man mer! *S* Ja tänk om...
Tänk om...mmm mina tänk om är drömmar av silver å guld :)
Ha en skön kväll gott folk. Nu skall jag njuta vidare av att kidzen sover, i mjukisar, med en tofs i håret...och cocoschokladbitar ;)
Kram


Kommentarer
Postat av: Jennie

Behöver inte titta på klippen...vet redan vad det är...haha! puss

2010-02-11 @ 22:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0