så in i vassens förbannat urbota urless på denna vinter!!!

Vaknade riktigt utsövd, pigg och glad i morse... Skuttade upp ur sängen så fort mobilen ringde...eller nja...snoozade 45 minuter först såklart i sedvanlig ordning. Upp på med kaffemaskinen<3, in i duschen, parfymerade, smorde gnolade lite och var ruskigt glá. Hoppade i uniformen, på med lilla jackisen, jumpadojorna, ut genom dörren...mot mig slog en sån djävulsk kyla! Efter två minuter kände jag knappt vilken min jag gjorde, ansiktet hade tappat känseln, fingrarna ville inte hålla i ratten och jag frööös! Slog en kik på mätaren...

Mhm minus 25 grader!!! Bara sådär...så då ser man ut sådär...
Kan det snälla vända nu och bli vår!! Jag vill ha sol, snö som smälter, fåglar som kvittrar, ljusa kvällar, grillning, sandaler, blommor i dikena, luft som doftar av nyklippt gräs...jag vill ha vår och sommar! Jag vill ha känslan av att slippa ha 50 lager kläder och ändå frysa, slippa skrapa rutor på mornarna, jag vill ha känslan av vår och sommar som spritter i kroppen, jag vill ha karlarna i shorts ;) Jag vill ha semestern i sikte!

Arbetat idag såklart, så väldans glad att jag har de kolleger jag har. De är då för goá! Mycket å göra på jobbet, men dan har flutit fram i rask takt.
Sen var meningen att lilla jag skulle städa när jag kom hem...meeen tja en kaffe med grannen, å nu sitter jag här. Inte alls så pigg på att städa alls! Dessutom är det så kallt, golvet är inte att leka med!
Så nu har jag kommit på den eminenta idén istället att jag skall ta en dusch, rosta lite mackor, göra te, krypa upp i soffan och zappa mellan kanalerna medans jag målar tånaglarna. Mhm, jag menar...det är minst lika viktigt som å städa! *s*
Jag är ju trots allt ledig imorgon, så på förmiddagen kan jag gott rocka loss med skurmoppen :)
Så ikväll blir det en lugn myskväll framför tvn med lite tid för avancerad snyggning.

Och du... http://www.youtube.com/watch?v=t2WeSFxCo_4 

Neee het dusch så kanske jag får upp värmen!
Hoppas det är något bra på tv ikväll...och då inte OS. Kunde inte bry mig mindre om skiten som alla pratar om konstant!
Trevlig kväll!
Kram


Kommentarer
Postat av: Hanna A

Kunde inte hålla med din rubrik mer!!!! Det räcker liksom nu!!!! VILL HA VÅÅÅÅR!!!! VILL HA VÄRME!!!!!! Puss på dej..... :)

2010-02-23 @ 16:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0