snö snö snö...och drömmar

Den senaste veckan har jag drömt mycket på nätterna. Och det märkliga är att jag kommer ihåg drömmen nästan helt när jag vaknar, det är inte så ofta jag brukar komma ihåg vad jag drömmer. Och drömmarna handlar om samma person. Och i natt var det enormt mycket snö med i drömmen också...Alltså....det är så in i vassen med snö på riktigt och mer kommer det, det känns lite som filmtiteln "Gudarna måste vara tokiga". Men det var i alla fall nollgradigt så morgonpromenaden med "Tiffin" var riktigt skön. Dock var inte han så förtjust i att det var traktorer överallt som plogade för att vi ska kunna ha någon form av framkommlighet i lilla staden Sala.



Lille Eddie i snömassorna

I alla fall, tillbaka till min snöfyllda dröm. Jag var hemma hos någon jag inte borde vara hemma hos, och denne jag var hemma hos var inte hemma. Och jag vet inte vad jag gjorde där för det kommer jag inte ihåg, mer än att det var något snällt jag skulle göra, dock så var jag medveten om att personen kanske inte skulle gilla det. Det mycket märkliga med drömmen var var att det var snö innomhus. Och jag gick runt inne i snön och donade. Ju närmare tiden kom för att personen skulle komma hem desto mer tveksam var jag över att vara kvar. Så kom jag tillslut på att jag skulle gå...men i och med att det var snö inne syntes det överallt att jag gått där...det var små stigar överallt i snön. Känslan var både trygg, varm, spännande, förväntansfull men också osäkerhet och oro. Hmmm så, om man frågar vissa så betyder alltid drömmar något. Så nu ska här googlas (för de som inte vet det...jag gillar google;) ) på vad detta månne kan betyda. Jag kollar lite olika så får vi se:
 Snön är symbolen för ensamhet, renhet, kyskhet. Den kan tyda på en inre förtvivlan, en själslig "hunger".
De du drömmer om är de som betyder mest för dig.
Huset symboliserar jaget eller själen 

Och neee, det här tror jag inte på...jag lägger ner det, det var väl en mysko fantasi min hjärna lyckades klura ut när jag sussade. Det blev ju bara ännu mer mysko om man började slå på varje grej...för faktum är, det snöar och snöar, och jag drömmer om snö innomhus. Inte konstigt, det är kallt inne och massa snö ute. Huset vet jag ju vad det är för hus, och det har inte med mig att göra alls. Den jag drömmde om kan jag ju inte påstå att denne betyder mest för mig...det gör ju mina kidz, familj, vänner osv. osv.  Nä bättre å ägna mig åt att läsa horoskopet ett tag så jag vet vad som ska hända idag ;) *s*
Äh det stod inge roligt i horoskopet heller, så idag tror jag inte på horoskop, jag tror bara på dem när det står något bra.
Har varit och hämtat kidzen i skolan, sen åkte vi upp på stan och gick på marknad. Och som vanligt bara skräp, men ungarna är ju inte riktigt av den åsikten. Vi hann gå tio meter när Jacob började tjata, om ballonger, leksaker, munkar och till slut bestod tjatet av att kan ja få något. SUCK!!! Så de små fick 100 kronor var att spendera på vad de själva ansåg vara värt att spendera dem på. Jag vet ju att det mesta går sönder efter två timmar, men var ingen idé att intala dem det. 
Sååå shoppat blev:

Värsta krigargrabbsen!
 
Och så köpte det detta...vad det är ska jag visa sen. Men Anton köpte det och tänkte på mig:)

Så sprang jag på Pia på stan så vi gick och käkade. Och jag kan säga...jag behöver inte äta på tre dagar nu...
 

I bilen påväg hem spelades Stairway to heaven och Anton sa:
Kan du byta låt mamma, den här låten är så sorgsen så jag får ont i hjärtat
Ibland är de goa!
Såå nu ska vi göra iordning här hemma för att ha myskväll.
http://www.youtube.com/watch?v=Djj7jW6ny2M
perfa musik att plocka runt lite till ;)
Ha en härlig Fredag!!!




Kommentarer
Postat av: S

Att se ren vit snö: Du oroar dig i onödan.

Att se smutsig snö: Du måste ändra på ditt förslag.

Att se flingor falla: Nu har du möjlighet att se långfristiga möjligheter.

2010-02-26 @ 22:38:34
Postat av: divinemarie

det var vit helt orörd snö som låg på golven ;) Tack! Du är go du!

Kram

2010-02-26 @ 22:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0