tiiiickkk...ttttaaaccckkkk

Men ibland måste jag säga att klockan går ruskigt sakta...som när man sitter å väntar på att få gå hem till exempel... Den segar nå så enormt just nu...men sen minsann så fort jag kommer ut i friheten så är det som om något mystiskt magiskt händer och tiden går tre gånger så fort! Likadant med ledig tid...de lediga dagarna swischar förbi...medans en hästveckas jobb kan kännas som tre veckor... Märkligt.
Sååå nu ska jag arbeta sista 20 minutrarna innan jag går hem... 
----------------------------------------------------------------
Stress, stress! Ut från jobbet, iväg å tanka...å tanka alltså... Det är sånt man ska ha en karl till! Det är så förbenat förbannat tråkigt å tanka, det känns som karlgöra. Men har man ingen får man vackert tanka själv om man inte vill bli ståendes efter vägen.
Sen iväg till affären och handla. Och jag kan skvallra för de som är intresserade att oxfilén kostar 118 kronor kilot på Willys i Sala. Sååå svårt val...lövbiff 159 kronor kilot...eller oxfilé..hehe jag älskar oxfilé! Massa annat också såklart, jag har roat mig lite ngn dag när jag var hungrig med att dra ut massa recept jag ska testa. Djävulskyckling, afrikansk kycklinggryta med cocos, fläskfile med mozzarellaost, inbakad fläskfilé, tacopaj, grekiska kebabspett...mmm mmm mmm! Så här kommer bli exprimentverkstad vad gäller mat närmsta månaden. Det som blir bra blir naturligtvis klassiker i mitt hem, det som blir mindre bra...tja det finns alltid nya recept att prova!
Ååå så lyckades jag köpa hårtoning. Det var verkligen på tiden...men som vanligt...det blir inte som jag tänkt mig!!!


Färgen före...ojämn å dassig


Färgen det skulle bli...gyllenbrun och glänsande


Färgen det blev...väldigt likt mycket mörk brunt eller t o m svart... :S

Men det var en toning som tur var. Så på åtta veckor ska den gå ur. Så den bör väl bli ljusare succesivt. Som vanligt blir det inte som jag tänkt mig. Men jag har en plan...egentligen behöver jag klippa håret. Men eftersom det är olika längder så ska jag låta de växa till sommaren så längderna blir lite längre innan jag klipper till det så jag inte måste klippa så kort. Sen ska nog frisören få ljusa upp det och lägga i slingor.

http://www.youtube.com/watch?v=7nF-EePuzWU
En glá låt som passar när man fått lön ;) Våren är i antågande och man känner för att bara slacka lite
Tänker på min syrra Elise när jag hör den. Får sån lust att gå ut med henne och "fuldansa" :)
Får se om jag får ner henne hit någonting, vore skojsigt!

Ååå idag fick jag något ryck...jag gillar hudkrämer och grejer som doftar gott och man blir mjuk av. Jag bara älskar att handla sånt, såå jag beställde hem ett par. En vanilj, eftersom vanilj är en favorit vissa dagar, sen en fräschare lättare doft, eftersom jag vill ha det andra dar. Tänk vilken tur att det är så lätt att variera sig lite efter humör! Och jag måste erkänna...något med shopping frigör lyckokänslor hos mig...skulle lätt kunna bli en riktig shoppoholic...men riktigt så mycket pengar har inte jag så jag har råd med det. Men gudars om jag vann mycket pengar vad jag skulle unna mig!

Mmm ska smörja in mig lite nu, så det får verka över natten. Fredag imorgon, äntligen! Jag älskar fredagar! För då är det helg...även om jag jobbar i helgen...tyvärr! Jag avskyr verkligen att jobba helg. Men kortpass på söndag då jag börjar sent, så vill jag kan jag hitta på något trevlans på lördagen. 
Natti på er!
Kram 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0