Ångest och ett erkännande...

Jodå...den krypande känslan i kroppen, känns som om hjärtat i bröstet kramas åt av en kall hand, svårt å andas, stirrig blick...maktlöshet...total ångest!!!
Kolla bilderna nedan noga...

Korten är tagna med dagens datum...och vad ser man bakom mig?!! En jävla granjävel!!!! Det är den 22a januari, och mitt åbäke står kvar... Grejjen är den...att den har torkat!! Hela granen är torr som fnöske, så jag har bara puttat in den längst in i hörnet och försöker ignorera dess existens...men så fort någon går förbi (vilket ungarna såklart måste göra 373 gånger per dag) rasslar det lite och barr ligger på golvet. Sååå nu till problemet, jag vågar inte peta på den...jag ser i mitt stilla sinne hur alla barr ramlar av i en enorm hastighet om jag försöker klä av den...frågan är...ska jag dammsuga granen innan jag tar ut den? Mmmm ja det kan nog funka!! Så blire...men inte idag...orkar inte med ett barrhelvete idag. Fuck!!! Nästa år ska jag inte ha ngn gran, eller ja, jag ska vattna den jag har...å ta ut den i tid.. :S


Igår kom jag på mitt på dagen, att ojsan hoppsan hejsan, mamma fyller ju år idag!! Så jag plockade upp telefonen ringer mamma. Väntar en signal...två signaler...tre...å så svarar mammsen. Så jag klämmer i från tårna och sjunger lite halvfalskt: Ha den äran idag, ha den äran idag, ha den äran kär.. -Jag fyller inte år idag, säger mamma. Vaaa?!! Ehhm...är det den 23e..? Fan jag visste att det var ett ojämt datum, men att jag blivit så vimsig. Jag annonserade lite snabbt att vi hörs om två dar då. Så nu får jag inte glömma att ringa imorgon.

Sovmorgon imorse...eller typ i alla fall. Gick upp vid åtta och tog men en ljuvlig kopp kaffe. Skulle duscha å grejsa för att åka på stan och handla inför helgen. Och när jag står i badrummet i endast trosor så kommer grannen inflängandes för att fråga hur hans nya byxor sitter...med en hand över brösten såå ber jag honom snurra, och jodå de sitter bra. Han rörde inte en min som ens visade på det faktum att jag stod i endast trosor. Starkt gjort!! *S*
Sen åkte vi ner till la stada, jag hade ett mycket viktigt ärende, systemet. Jag har nu i en vecka varit sugen på en Irish coffe, så det var bara att handla mig en liten wiskey, och när jag ändå var där tänkte jag mig en flaska vin...men så stod jag där...en flaska vin?!! Det är ju bara 4 glas...inte mycket att hänga i gran (vilket jag bokstavligen har en). Så det vart en box, kan vara bra å ha...jag menar man måste ju unna sig av livets goda lite nu å då.

Så ikväll blir det istället för träning en Irish och ett glas vin.
Ang träningen...jag måste maila min tränare så han inte tror jag hoppat av träningarna, jag har nog en inflammation i axeln så jag skulle inte ens klara en halv armhävning.
Sååå ikväll blire myspys med gott å dricka och en film.

ÅÅÅ låten jag letar efter...nada!!! Men lite grym partymusik (enligt mig) så man får upp stämmningen inför helgen:

http://www.youtube.com/watch?v=nXDxWSD9OkY

http://www.youtube.com/watch?v=XSTBnAGL-8U

http://www.youtube.com/watch?v=piWUUsaEn_I

Såå gott! Nu vill jag att det ska bli kväll så jag kan tända upp ljusen och dricka gott.
Ha en härlig fredagskväll!
Kramen


Kommentarer
Postat av: Maria

Du skriver så himla kul!!!asg

Lycka till me granen - ett tips är: plastgran!!! :-D Jag orkar faan inte hålla på o ta reda på barr jag heller! :-S

Hoppas du får en trevlig fredagskväll med goda drycken! Kram

2010-01-22 @ 16:28:52
URL: http://ensammamammansblogg.blogg.se/
Postat av: divinemarie

s Tack!

Jag gillar din blogg å :)

Kram

2010-01-22 @ 16:31:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0