.



Snön dalar sakta ner idag också. Vi fick en vit jul och en riktig vinter. Riktigt underbart, men å andra sidan sååå hoppas jag att vintern försvinner tidigt också. Att våren gör entre redan i mars och att sommaren blir en riktig sommar i år. Men det ligger ett tag fram just nu. Så i dagsläget får man vara nöjd över att vi faktiskt har vinter på jullovet. Att det knarrar under fötterna när man är ute, att alla ljud är dämpade, att världen glittrar när solen ligger på och att kvällen blir mjukt upplyst av skenet från snön. Jag har tänkt på en sak...där jag bodde innan såg man miljoners miljoner stjärnor på himmelen, nu när jag bor i stan...jag ser bara en tiondel av dem på nätterna. Det är lite synd....och inte ett enda norrsken har jag sett den här vintern...kanske ser man aldrig norrsken så här långt söderut, men det är synd för det är riktigt vackert.

I alla fall, vanliga morgonproceduren, kaffe musik, just nu Guns n Roses Sweet child of mine. Säga vad man vill men är det något de gamla rockbanden är bra på så är det ballader. Sittur å funderar lite på om jag inte ska ta å lära mig att spela gitarr, snacka om partytrick ;) Dessutom skulle det vara kul. Jag spelade tvärflöjt när jag var yngre...och det är ju inte direkt något instrument man drar fram tillsammans med ett gäng folk när man tar ett par öl och drar av lite skön musik på...om man inte vill höra over the rainbow då..
Sen kanske jag skulle ge mig i kast med å lära mig ngt språk...franska kanske.
Mhm mycket å gör finns det, men fan vad svårt det är att få tiden å räcka till till allt man vill göra. Jag måste helt enkelt bli rik! Så jag kan gå ner i arbetstid och börja lära mig allt jag vill...dessutom vill jag lära mig blåsa glas, smida guld, ta mc-kort, jägarexamen...och skulle vara lite coolt att ha en gammal cadillac å köra runt i, ååå ett stort hus, med knarr i trappan och en pool ;) Jag måste nog bli väldigt rik om jag ska göra allt jag vill. Men vem vet, ikväll spelar jag å grannen på trav, sååå imorgon kanske jag vaknar som miljonär :)

Jobb idag igen då, det känns som om jag jobbar precis jämt! Och alla lediga dagar är fullbokade. Jag har inte haft en enda dag på två månader då jag vaknat ledig utan ett jota å göra. Så en sån dag behövs snart.
Det knäppa är att när jag har en sån dag vaknar jag och tycker det är riktigt nice...ett tag, sen kryper rastlösheten på. Jag får inget gjort och det bara kryper i hela mig, jag är kass på å bara göra inget i mer än en timme. Jag får väl börja sticka igen. (Och ja jag kan sticka och älskar det klickande ljudet stickorna gör).
Jag köpte hem papper och kohl för att börja teckna igen...men motivationen vill inte infinna sig.
Tar jag fram grejorna blir det bara massa klottrande, så jag får väl invänta inspirationen.
I alla fall så jobbar jag sex dar i  rad nu då, hur fan ska jag orka det??!!!
Jaja nu ska jag in i duschen, spackla på ansiktet och krypa i min uniform.
Ha en bra dag
Kram


Kommentarer
Postat av: Jennie

BANJO!

klart du ska lära dig banjo! du är ju såld på det där... hehe

2010-01-02 @ 19:43:48
Postat av: Maria

Lära sig språk, ta mc-kort, köpa hus, Cadillac - ja, jag kan inte annat än hålla med! Ge mig mer pengar o tid, någon!!! :-D

2010-01-03 @ 09:48:46
URL: http://ensammamammansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0