God Morgon Älskling

Vaknade till de orden i morse, riktigt mysigt måste jag säga. Ibland är mobilen riktigt bra att ha med sig i sängen. Så tack darling för de orden, de gjorde min morgon.

Har sovit riktigt bra när jag väl somnade, känner mig lite bättre idag om än långt ifrån bra.

Och idag är första dagen på länge som jag känner att jag verkligen trivs i endast mitt eget sällskap. Riktigt skönt. Och ikväll kommer mina guldklimpar. Tänkte vi skulle mysa till det och spela lite tv-spel och bara umgås med varandra. Ska proppa i mig värktabletter sen så jag orkar göra makaronipudding tills de kommer.

Sen så är det ju bara så att hur sjuk man än är så måste man tvätta, plocka, diska…och till mitt förtret köra kidzen till skolan imorgon bitti.

Sitter i alla fall med den femhundratrettioandra kaffekoppen för idag…eller jag kanske överdriver lite… Men många koppar kaffe blir det. En av mina favvoägodelar är faktiskt min kaffemaskin. 30-års presenten från mamma och pappa. Så enkelt att bara stoppa under kaffekoppen, trycka på en knapp så har jag nymalet, varmt och underbart doftande kaffe i min kopp.  Vad skulle jag göra utan den?  Där kan vi snacka kärlek!

 

Jag sitter och lyssnar på rockklassiker, jag har i en vecka försökt komma på vad en låt heter. Sååå jäkla frustrerande att jag vet precis vilken det är men inte kommer på en enda mening ur den!!! Så jag kan inte ens googla reda på den! AAA frustration på hög nivå! Så jag bara måste komma på vilken låt det är! Så jag lyssnar å lyssnar på radion…men inget än. Men skam den som ger sig, jag ska komma på vad den heter! Och så fort jag kommit på vad den heter ska jag tala om vilken det var :)


-Jag lyssnade på rockklassiker idag, och de spelade en skitbra låt. Men jag kommer inte på vad den heter. –Hur går den då?  -Ja men de sjunger något tonight there´s gonna be a jailbrake. Men jag tror den är med på den där skivan du skulle fixa åt mig.

Vi sitter i ditt vardagsrum, under tiden jag umgåtts med dig har väggarna ändrat färg från gulaktiga till grå med en riktigt snygg fondvägg. Du bläddrar igenom skivan på playstationet. –Inte den, inte den… Hmm den!!! –Aha Thin Lizzys  Jailbrake. –Jaa, men du gillar den nog inte…den är nog lite för cool för dig.
Inom mig skrattar jag, för cool för mig? Vilken bild du än har av mig så stämmer den nog inte riktigt överens med verkligheten. Jag lyssnar på nästan all musik, älskar musik och då allra helst rock. Så jag skrattar och tittar tvivlande och frågande på dig och säger –För cool för mig? Hur menar du då? –Ja men den är lite tuffare och lite cool, kanske inte riktigt din smak.  Sen gör du så som jag inte ens tror du tänker på att du gör. Du suger först in underläppen under tänderna och diggar med huvudet innan du istället skjuter ut läpparna i ett plut. Jag skrattar och tänker att jag verkligen gillar hur roligt och charmig du ser ut när du diggar.



 Telefonen piper till och jag vaknar av ljudet. Det är mörkt i sovrummet och bredvid mig ligger en liten barnkropp. Jag sträcker mig efter telefonen, klockan på den visar att den är efter två på natten. Smset är från dig, det står bara kom hit. Jag svarar att jag kan inte, jag har barnen klockan är två och det tar minst en timme att komma till dig. Snälla du kom bara, jag gör vad som helst. Du står vid din bil på en parkering och har varit ute. Jag ringer upp dig. Du bönar och ber om att jag ska komma och hämta dig för att skjutsa hem dig och stanna hos dig. Jag kan fortfarande inte hämta dig. Du ska sova i bilen mitt i mars, det är kallt ute och snön ligger djup fortfarande. Jag ringer en taxi åt dig. När du kommit hem ringer jag dig och kollar att du är hemma. Det är du och vi pratar en timme om allt och inget. Du är hemma och okej i alla fall. Även om jag inte kunde köra hem dig. Innan vi lägger på får du mig att lova att koma hem till dig dan där på oavsett vad. Jag lovar. Du tvingar mig att svära på allt att jag kommer komma hem till dig. Jag gör det, och jag håller vad jag lovar.

Dan efter messar jag dig på eftermiddagen och kollar om du är på benen. Det är du, du har precis krupit ur duschen och talar om att du är så bakfull så du kan knappt röra dig. -Ja men jag kommer förbi dig, vill du ha något? -Nej, du får inte komma, jag vill inte att du ser mig såhär.
Jag funderar flera timmar på hur jag ska göra... jag gav ett löfte...ett löfte om att oavsett vad skulle jag komma hem till dig. Jag köper med snus, en cola och pizza och åker till dig på kvällen. Ett löfte är ett löfte, och ett löfte bryter man inte. Jag går genom snön till din ytterdörr. Knackar på, du öppnar och ser förvånad ut. Innanför sitter en av dina vänner i soffan. Jag räcker över pizzan, colan och snuset till dig. Du frågar om jag vill komma in. Jag skakar på huvudet. Du var så dålig så du kunde knappt gå...och innanför sitter en polare till dig.Jag inser i mitt stilla sinne att du troligen hällt i dig sprit till den milda grad så du inte kommer ihåg vad du sagt under natten. Jag ler, vänder dig ryggen och går mot bilen. Jag hör hur du stänger ytterdörren. När jag är påväg hem genom mörka skogar får jag ett mess. Det var gulligt men nästan läskigt att du kom med pizza. 
Jooo det läskiga är att du inte ens minns vad du säger, att du bara ser ditt perspektiv, att du när du bestämmt dig inte lyssnar på något annat än dig själv. Jag känner vemodet sprida sig genom kroppen, och svarar bara att visst så är det nog på ditt mess. Trött på fram och tillbaka. Trött på att du inte ser annat än du vill se. Trött..  


Sitter å surfar runt på nätet...jag har fått en idé om vad jag vill ha på mig den 30:e. Och har jag fått en idé är det svårt att slå ur mig den. Det roligaste med mina idéer är att i mitt huvud är de perfekta, och i verkligheten blir det inte alltid liiika bra :) Haha men å andra sidan, vem är perfekt? Ingen jag träffat hittills i alla fall. Och den som jagar perfekt kommer få jaga i en evighet. Tills man inser att det man jagat inte finns i bokstavlig bemärkelse, och under sitt jagande har det missat massor som hade varit perfekt om man valt att se det som det.
Sååå jag letar vidare på nätet.
Och nu ska jag starta en tvättmaskin och ringa X:et och se om han och kidzen är påväg snart. Saknar de små och ska pussa massor på dem!
Ha en skön kväll
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0