Högmod...går före fall

och det tror jag ta mej baske mig på!
Men man upphör aldrig förvånas över hur vissa människor funkar...när man tror det fanns ett slut, att det var inte värre än såhär...så fanns det mer... Högmod...en av de sju dödssynderna, ödmjukhet är en av de sju dygderna, motsatsen till dödssynderna. Men gränsen är hårfin mellan ödmjukhet och högmod, balansen svår. Och inte lyckas jag heller alltid, jag kan inte svära mig fri från högmod jag heller. Men jag kan säga att det inte är medvetet från min sida, att jag kan inse det, be om ursäkt, fundera över mitt agerande och göra på ett annat sätt. Helt enkelt lära av det jag gör fel. Sen finns det de människor som varken kan eller vill lära sig...som gör om samma sak om och om igen, som är helt oempatiska och ser sig själva som ngt förmer än andra, som glömmer att tänka på annat än bara sig själv. Men som sagt...högmod går före fall, så med tiden så kommer man få vad man förtjänar.

Är nå så förbenat förbaskat jävla enormt, grymt trött, och på ett riktigt uselt humör. Vet inte vad det är, men har de senaste två dagarna känt mig som den fulaste, äckligaste, tråkigaste, mest gråa människan i universum. Riktig trist känsla kan jag säga.  Det känns bara som om man vill krypa undan världen och allt folk för man tillför ändock inget. Tycker riktigt synd om mig själv gör jag å. Varför det vet jag inte, för det är ju egentligen inte nå synd om mig. Jag som annars alltid är så positiv å glad, har det mesta jag behöver och är nöjd egentligen tycker nu att allt är pest. Och jag får för mig att det är alla andras åsikt också. Tar allt personligt och överanalyserar allt! Fy satan så jag inte tycker om det hos mig själv just nu... Hoppas jag är på bättre humör snart och tycker livet känns lite roligt igen.

Skulle vilja komma hem ikväll, till en städad lägenhet, med tända ljus, en nylagad god middag, ett glas vin och någon som bara är jatteglad å se mig, berättar roliga saker och frågar hur min dag varit. Meeen riktigt så blir det nog inte just ikväll..handla på vägen hem, sen starta tvättmaskinen, fixa kvällsfika, diska, packa ungarnas väskor och sen somna. Det är min måndagskväll det. Usch skulle behöva lite bekräftelse och värme
Men hoppas ni andra har en bra kväll
Kram



Kommentarer
Postat av: Maria

Klokt skrivet ang högmod - kunde inte ha uttryckt det så mkt bättre själv.

Ingen är felfri - men att kunna erkänna sina fel o misstag är en dygd tycker jag. O att kunna be om ursäkt o ångra sig.

Ha en bra dag i kylan du/ni med! Kram

2010-01-06 @ 10:13:05
URL: http://ensammamammansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0