jag kan já!


Helt officiellt...jag ska INTE ha för mycket fritid... Då blire såhär...Jag får en idé och tror tillslut själv att det är en bra idé, och då ska det minsann hända NU, inte kan jag vänta och fundera lite till på det hela. Nackdelen med å vara impulsiv. Fördelen? Tja det händer en del ;)
Så i alla fall, jag kapade en dm av luggen, som tur är är det bara hår. Hår växer ut igen...om jag inte får ngn läskig sjukdom då och tappar allt, men då kvittar det ju i alla fall :)

Sååå så får jag se ut ett tag då. Ska försöka ta mig till frissan. Problemet är att jag faktiskt inte gillar å gå till fisören. Det lyfter mitt hår och suckar lite...konstaterar att jag förutom skandinaviskt värdelös fjunhår har fyrkantigt ansikte... ingen bra kombo då tydligen. Sen frågar de -Hur vill du ha det?
Som Meg Ryan svarar jag nästan alltid.
-Mja men Meg Ryan har tjockt hår...det går inte med ditt hår... Vad tror du om kort?
Kort? JAG VILL INTE... Inte nog med att jag har en profil som är lustig, jag menar, näsan ser ut som en skidhoppsbacke och hakan ligger ganska högt upp på min vill operera-prio lista. Dessutom har jag star treck-öron och allt det syns ju ännu mer om jag inte har hår jag kan ha i ansiktet. Haha jaja jag avundas alla tjejer som föddes med ett tjockt vackert hårsvall! Vill också ha!

Mmm lördag kväll...skulle åkt pulka ikväll, men jag är fortfarande sjuk...så det blir en hemmakväll med tända ljus, någon god mat, film och en liten öl.
Jag ska snart ta mig ner på affären...men jag måste bara säga...Kan det inte bli vår snart för i helvete!!!
Det är kallt...jämt! Kallt i lägenheten, kallt utanför dörren. Jag fryser. Jag brukar gilla vintern...men i år gör jag det definitivt inte!




Jag å kidzen påväg till affären.

Inhandlat diverse...mat, godis, läsk å chips. Laddade för en lördagskväll. Tur att jag fick veta innan jag gick bara att vi INTE vann något på travet den här veckan heller...annars hade jag säkert handlat det dubbla. Nackdelen med att handla när man är hungrig. Allt ser gott ut, allt går ner och man behöver nog lite extra av allt. Men 3 rätt var vad vi lyckades skrapa ihop...faaaan jag vill ju bli rik NU!!!
Men jag har ännu en vecka framför mig som fattig innan drömmen kanske äntligen besannas. Jag säger bara: Hello mina nya brittisar!

Har lagat mat, lasagne, vitlöksbröd och en sallad...och bara för att det är så tråkigt att äta själv så fick grannen privilegiet att käka med oss. Hade ju velat haft ett par glas vitt vin till...men jag hade inget vin, så det fick bli öl till maten. Och ja, det funkade det med.



Så nu sitter de små liven och käkar godis och tittar på film i soffan, medans jag roar mig vid datorn med lite mera öl. Blir en lugn kväll ikväll. Hemmamys och tydligen kommer det myset att innefatta en berusning. Vilket just ikväll känns som en trevlig idé. :)
Ha en skön lördagskväll!
Kramen


Kommentarer
Postat av: Hanna A

Du är ju söt som socker!!!! Verkar nästan som om du har nåt fel på din spegel..... ;-) Puss på dej!!

2010-01-09 @ 18:36:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0