Killing in the name

Kaffekopp nummer tre och Rage Against The Macine:) Lovely!! Men vaffan sover alla halva dagarna för? Jag har sovmorgon idag...och hör och häpna...vaknade inte förrän 7.30... haha jag är hopplös! Baksidan med att jobba massa dagar i rad då man går upp 6.
Jag tror bestämt att jag håller på å bli sjuk, ont i halsen och känner mig allmänt rapplig, såklart. Meeen jag tänker inte låtsas om det, har varken tid eller lust att vara sjuk, så i min värld är jag frisk.

Fuck you I won´t do what you tell me... hehe man måste bara le, så skönt. Precis så ska det vara.
Man ska inte göra vad som förväntas, vad andra tycker och bara vara en i mängden.
Man ska göra vad man själv vill. Vad man mår bra av och vara den man är.
De som känner mig vet hur knäpp jag kan vara, och det må så vara. Det som är så skönt är att jag bryr mig inte i vad man tycker om det, passar det inte så kan man ju alltid leka med någon annan :)
Så länge man inte går över lik för att få sin vilja igenom. Respekt för andra och att de precis som jag vill leva sitt liv utifrån dem själva.
Jag vet att när jag var yngre hade jag en idé om att behandla alla andra som man själv ville bli behandlad. Och det är en bra grundtanke när man inte känner folk. Men förlängningen blir att de har andra erfarenheter, tankar, känslor och åsikter än mig...så det jag vill ha vill kanske inte de ha. Alltså håller inte resonemanget behandla andra som du själv vill bli behandlad i mer än ett stadium där man inte känner folk. Man måste helt enkelt lyssna till vad folk verkligen säger och förstå att de inte funkar som jag.
Det som är bra med det är att jag kan umgås med de flesta människor, spelar ingen roll vad de har för åsikter eller erfarenheter de får vara som de är. Baksidan är att jag har en jävla tendens att acceptera för mycket skit från folk med ursäkten att de handlar utifrån sig själv och egentligen inte menar ngt ont.
Så där måste jag balansera upp det hela... så jag inte har sånt jag inte vill ha i mitt liv.

Ska dra en sväng förbi Carina idag, hehe ska tvinga henne å bjuda på kaffet innan jobbet.
Och skvallra lite...eller vi skvallrar fan aldrig...vi pratar mest om hur vi ska få ordning på våra liv och förverkliga det vi vill ha. Vilket kan vara jäkla knepigt när det känns som om allt jobbar emot en...haha meeen det kommer bli bra. Jag är envis som synden, och vill jag ha något så kämpar jag för det. Tiden måste bara vara rätt.
Sen kommer mina älskade godbitar hit. Jag är ledig i TRE (3!) dagar nu. Vi ska se till att umgås, mysa och bara göra vad vi vill (borträknat från tvätt och disk som är ett jäkla måste...åtminstonde tills jag blir rik, då kan jag ju bara köpa nytt porslin och nya kläder istället ;)  ).
Dessutom fick jag en inbjudan till Pulka SM på lördag kväll. Tanken är väl egentligen att vuxna ska dricka alkohol för värmens skull och sen åka pulka, men jag drar med mig kidzen så vi ska banne mig åka pulka så det står härliga till. Det är fan så trevligt när man kan kombinera att umgås med vänner och ha ungarna med. Det bästa av två världar på en gång på ngt vis.

Sen måste jag styra upp en kväll i Skultuna hos Marie. Vi läre ju kolla in det nya året med Axel, trollbordet! ;)
Så länge man tar det med en nypa salt är sånt grymt kul. Så en sån kväll ska jag nog försöka med att vi bokar in oss på.
Nu ska tant duscha och hälla i sig kaffekopp nummer fem innan jag åker hem till Carina och dricker kaffe....eehhh
Haha, ha en bra dag nu
Kram


Kommentarer
Postat av: Maria

Håller med ang att kunna ta med sig barnen samt umgås med sina vuxna vänner samtidigt! Guld värt för en ensamsyående mor - tycker iaf jag, som har svårt att lämna bort båda barnen just nu!! :-)

2010-01-09 @ 08:03:50
URL: http://ensammamammansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0