Ny dag

Vaknade, pajko säger att - Mamma jag känner mig sjuk. Två ungar hemma med mig från skolan idag. Vi utökar våran sjukstuga...så känner ni er krassliga kom förbi, så kan vi anordna som sjuksalar som man ligger sex å sex i :)
Stapplar upp, tät i näsan så andningen får helt enkelt ta den breda, enkla vägen, slår på min älskling (kaffemaskinen) slår igång datorn. Morgonrocken på, liten kisspaus. Med kaffekoppen i handen kopplar jag upp mig mot world wide webb, slår igång rockklassiker för att fortsätta lyssnandet efter min låt! Och ut strömmar Jailbreak :) Jag ler lite för mig själv och njuter av de coola tonerna ;)
I min desperation att få reda på vilken låt jag söker...såå varför inte maila radiokanalen och be dem svara på vilken låt det är!! Jodå, sagt och gjort... hehe sååå jag mailade följande:

Alltså...ni spelade en låt...någon dag...för ett tag sen..ehh..ÅÅ den har fastnat i skallen...eller ja fastnat å fastnat... Jag kommer inte ihåg vad den heter eller texten eller nja i stort sett ingenting...meeen jag vill ha reda på vilken det är :) Så som rockersexperter...Vad var det för låt???? Hehe ngt med en tjej som alla ser, avundas aso aso... Engelsk, riktigt skön! Men jag vet att ni fixar det så jag slipper fundera på det mer :) Tack för hjälpen grabbar! Rock on! *s*

Märk väl min ironi i det hela:) Men hoppsan hejsan svar fick jag, som följer:

Haha! Ingen aning tyvärr. Vi har kliat oss i våra huvuden och inte kommit pånågot tyvärr. Har du någon fras skulle det varit enklare=) Trevlig helg ändå, när den väl kommer...
Med vänliga hälsningar Anton Körberg

Och naturligtvis måste jag uttrycka min besvikelse över ännu en återvändsgränd:

haha hmmm var inte ni typ rockgurus ;) Hade jag en fras skulle jag garanterat hitta på den själv *s*
Men men jag måste säga..jag är besviken, var säker på att ni skulle fixa detta
Ha en trevlig helg ni med

Ååå svar från Anton:

Jag förstår att du är besviken, men nu kanske DU kan hjälpa OSS med en sak. Vad heter den där filmen med han, du vet, långa killen. Den är lite smårolig på sina stället...Halvgammal, halvny så där. Han var även med i den andra filmen du vet... =)

Från mig:

Aaaaa jaja jag vet vilken du menar...!!! jag har det på tungan... hmm Häng dem högt!!!

Man roar sig bäst man kan ;) Och jag tror bestämmt jag har åtminstonde halva inne...*s*
Och för de som inte vet vilken film Häng dem högt är, så är det en Clint Eastwood film från 1968 ;)

Nu måste jag ta å bli frisk...jag misstänker att det kommer vara en del å göra på jobbet när jag kommer tillbaka. Dessutom känns det som om jag försummat mina vänner, jag hinner inte riktigt med. Om jag är kry på lördag ska jag i alla fall efter jobbet gå förbi Elin och se hur hon får det i sin nya lya, pratade med Carina på förmiddagen om det. Jag måste försöka hinna med å hitta på nå kul med Jensan, och Marie har jag inte hunnit å fikat med på evigheter. Å Sara, jag måste hinna kolla av läget med henne å...och fler finns det. Och på Tisdag så ska jag sätta i lite förlängning i Maries hår, sen skulle det vara kul att ta sig förbi Carola, och jag och Maria har pratat om att träffas i en evighet! Sen nästa lördag ska jag å Hanna ut och visa Sala hur man partar *s* eller något i den stilen... så ujuj mer å göra än vad jag har tid! Dessutom skulle det vara mysigt att gå på bio ngn kväll, och undrar som en flundra om jag inte ska kolla med Carola om vi ska ta med kidzen på busborgen någon dag.

Men nu ka jag smygstäda lite...disken väntar, och det behövs plockas lite här å där. Så en dusch, hoppa i mysisarna, tofflorna och hasa runt här till lite go musik så får vi nog fason på detta å. Sen ska jag mysa till det med kidzen innan jag i lugn och ro ska kolla film ikväll. Gud så skönt!
En låt (inte den jag vill ha nu då...eftersom jag fortfarande inte vet vad den heter) som jag blir glad av till disken:

http://www.youtube.com/watch?v=CJwTvBexyJM
Fan vill ju åka till Irland, sitta på en pub med en ale, en wirre och sjunga! Men det kommer det å, Jag ska besöka varje kontinent som finns!

Ha en bra dag!
Kramkram










Kommentarer
Postat av: Maria

Haha du är rolig du!!! Kram

2010-01-22 @ 09:54:40
URL: http://ensammamammansblogg.blogg.se/
Postat av: divinemarie

haha nja det vette sjutton, men det blir inte roligare än man gör det ;) Å kul ska man ha, man lever bara en gång...vad vi vet i alla fall :)

Kram

2010-01-22 @ 10:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0