Sibirisk kyla

Känns så i alla fall, när man vaknar på morgonen, drar på sig morgonrocken stoppar fötterna i skorna och går ut på trappen och inser att...det är ta mig fan så kallt så man känner knappt sin egen kropp. Luften är så trorr så man hostar och hårstråna i näsan fryser ihop...huga! Men tappert står jag kvar, eller snarare idiotiskt nog står jag kvar. Att sen försöka springa in och värma sig i min lägenhet är ingen idé...för shize, den är INTE varm ngn stans! Golvena är så kalla så man måste nästan ha skor på sig inne.
Meeen det finns ngt som värmer... en kopp nymalet kaffe:D Får man i sig det bara glömmer man alla irritationsmoment. Doften det sprider, värmen i kroppen och klarhet i knoppen. Så tack och lov för kaffe!!

Det ser ut att bli en vacker dag idag, om än för kall för att vara ute någon längre stund. Jag har suttit å sett hur himlen färgats rosa och orange under tiden timmarna sakta tickat frammåt.
Jag är helt förundrad över att bilhelvetet hostade igång imorse, var beredd att göra upp en eld och rulla bilen över för att få igång den. Men nedå, gammla Bettan startade. Får se om hon är lika pålitlig ikväll.

Åååå på fredag drar thaiboxningen igång igen...åå jag kan inte gå, kanske på söndag...hoppas det. Det värsta är att jag inte får arselet ur vagnen att köpa skydd, jag måste ju ha det nu för att vi ska kunna slå mer seriöst på varann...men vaffan så drygt å sitta å åka massa mil för att köpa suspensoar och benskydd... Men jag ska ta mig i kragen å göra det, för jag vågar helt enkelt inte beställa på nätet eftersom risken finns att det är mysko storlekar på något som är gjort till thaiboxning. I min lilla inskränkta fördomsfulla värld  så är väl skyddena gjorda i Kina eller Korea och large där är typ verryextrasmall här...
Men det känns att det behövs tränas nu, konditionen och orken har sjunkit under jul, vågen visar tre kilo mer nu än i början av december och jag är i en period då frossandet inte har ngn ände. Innan frossade jag inte, jag åt vad jag behövde, och unnade mig ngn gång ibland å så var det bra så. Men nu...äter jag gärna mycket å allt. Jag har mani på å ha myskvällar å laga god mat... så har jag kidzen myser vi konstant... Vilket visar sig på vågen. Så nu jäklar, bara jag kommer in i tränandet igen så kommer ju kosten ordna sig.

Ja men wtf...kanske ska göra ngt annat än å dega här då...typ dega några meter bort.
Ha en bra dag! Och om ngn vill ge mig ett hus med eldstäder denna kalla dag tackar jag inte nej :)
Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0