Vilja finns, men inte orken

Viljan att köra ett Thaipass. Uppvärmningen med hopprep, löpning,armhävningar, benpress, situps, stretching... svetten som rinner pulsen som ökar. Känslan av hur kroppen blir varm och mjuk, redo för att sparra. Få slå ur sig frustrationer, ilska, känslor av hopplöshet och bara tömma allt mot sparringpartnern..ååå jag vill! Men jag vet att sjuk orkar jag tio minuter, sen blir resten av passet halvdant skit...så får vänta liite till...hehe bida min tid!
Tills dess står jag hemma hoppar rep och småtränar till bra träningsmusik:
http://www.youtube.com/watch?v=bOLSPevX42k

http://www.youtube.com/watch?v=HzeZhCt5PVA

http://www.youtube.com/watch?v=YfSIDZk5Et8

Det är lite roligt, jag är en sån som verkligen känner musiken. Det där är träningsmusik, jag orkar lite till och får rätta stämmningen för att slåss. För party krävs lite glad musik, Rammstein ska jag absolut inte lyssna på i bilen, jag kör alldelses sjukt jävla mycket för fort då, och Volbeat får mig alltid att tänka på ehh ja...
Så musik is da shit!!!

Bidde ingen utgång igår kväll, och lika bra var väl det. Det är inte bra att gå ut å festa när man är sjuk, det blir lätt för mycket då. Jag gick å la mig elva iställt. Och idag kan jag säga att jag är tacksam för det. Mår ganska jättekrassligt faktiskt. Och imorgon ska jag jobba igen så jag behöver ta det lite lugnt. Jobbar hela veckan som kommer, sen ska jag iväg på bröllop till helgen. Min ena syster gifter sig! Lite kul, jag har inte varit på bröllop på evigheter, och det här blir ett ganska stort bröllop dessutom. Så det ser jag fram emot. Dessutom har jag inte varit hem sen augusti. Saknar min familj nå så enormt ibland. Synd bara att jag inte har tid att stanna längre där uppe.


Look, if you had one shot, or one opportunity
To seize everything you ever wanted-One moment
Would you capture it or just let it slip?

Jag skulle direkt säga att jag skulle ta chansen, fånga tillfället, göra allt i min makt för den chansen. Men frågan är hur ofta vi får den...utan att ens se det...och låter det gå bi? Och lägger vi ner allt det som krävs att fånga våra drömmar? För inget är gratis, jag om någon vet det. Jag vet att allt det man drömt om och trodde man var påväg emot kan slås till spillror. Att kvar finns bara minnet av det vi trodde skulle vara sant. Att det som funkar för andra inte funkar för mig.


You better lose yourself in the music, the moment
You own it, you better never let it go
You only get one shot, do not miss your chance to blow
This opportunity comes once in a lifetime yo

Så det är vad jag ska göra. Jag ska greppa varje tillfälle att komma vidare. Att leva mitt liv på mitt sätt, leva mina drömmar, vad jag vill, på mitt sätt. Se varje chans som den enda och satsa allt. För att bara vara jag.
Släppa det som varit, låta förflutet vara förflutet.
Leva nu och se det jag är och har just nu.
För framtiden kommer imorgon oavsett.


You can spend minutes, hours, days, weeks or even months over-analyzing a situation; trying to put the pieces together, justifying what could´ve, would´ve happened... or you can just leave the pieces on the floor and move the fuck on

Och neee...jag är ingen tänkare ;) Haha jag om någon kan tänka sönder det mesta...i det oändliga. Jag funderar på allt! Konstant! Det är aldrig tyst i mitt huvud. Så ibland blir jag jäkla less på mig själv. Att jag ens orkar bry mig i allt och analysera ner varje detalj till mikroskopiska bitar. Näää jag ska lägga av med sånt.
Ett av det visaste sätten att uttrycka det på har väl ändå AA lyckats med att beskriva:

Gud giv mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden

God kväll på er alla!
Kraam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0