Fire walk with me

http://www.youtube.com/watch?v=EIrodEp0_CU

Tittade på första avsnittet av Twin Peaks igår, det är nostalgi, och ett erkännande av att fasaden ofta döljer en djupare mer avancerad verklighet, för de flesta. Även för en homecomming queen som alla känner och ser upp till :)
Och så är det ju, det man ser är bara ytan av ett djup, toppen av ett isberg och en del av sanningen.
Och som med allt annat har det två sidor, tack och lov att inte alla ser allt om en, samtidigt som inga hemligheter skulle vara tunga om alla visste allt om alla. För vi skulle nog bli varse om att perfekt finns inte, utan vi får själv välja att se eller göra något/någon vacker och perfekt :)


Jo men nu har jag i alla fall tonat håret mörkare igen, så nu är allt som det brukar vara. Färgen fäste någorlunda faktiskt, sen får vi se hur länge den sitter.  Men håret är fortfarande paj...suck! Kommer ta år innan det är riktigt frisk,t blankt och skadorna är reparerade. Så vem vet, en vacker dag kanske jag klipper av det, men jag gillar att sätta upp håret.


Igår åkte jag och busisungarna hem till Hannisch. Hon har ju semester så för att få en uppdatering läre man ju palta sig till Avesta :)
Och jag säger bara det Hanna: JAG VILL HA 1-10!!!! ;)
Men trevligt var det, vi fick lunch och fika, och både jag och Hanna hoppade faktiskt fikabrödet! Bra där! Hehe men jag tog säkert igen det senare...eller idag...eller imorgon :)

I alla fall kom vi på...vi ska ha kräftskiva 21 aug. Hanna har fyllt år och jag fyller år den dan. Vi är båda lediga, så då blir det kräftor, kantarellpaj, ostgratinerade vitlöksbröd, alkohol och marschaller i min trädgård! Sweet :) Det ser jag fram emot! Vi har redan planerat vad vi ska berusa oss med...päroncognac!! Bland annat, jag har aldrig smakat det och det ska tydligen vara himmelskt gott :)
Så nu ska vi knåpa ihop en inbjudningslista. Kan bli väldans många känns det som. Men finns det hjärterum så finns det stjärterum! ♥

Och mina två lediga dagar har haft kackväder!! FAN!! Och i helgen ska det bli 30 grader varmt och strålande sol...sån tur att jag ska vara påbyltad och arbeta...NOT!! Men men näst sista helgen det här året, så det är bara att räkna ner.
Var förbi ÖB igår och handlade städmedel...så nu ska jag storstäda mitt lilla kråkslott, putsa fönster, i skåp och garderober, akvariet...ja överallt. Jag vill att det ska vara gjort innan semestern så jag kan ägna semestern åt att vara ledig på riktigt.
Så jag ska väl börja med det inne i ungarnas rum idag...suck! Trök!! Men skönt när det är gjort.

Kramen på er!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag kommer trots att jag inte äter kräftor ;)

2010-07-01 @ 21:40:02
Postat av: Hanna A

Meeeen så fiiint kort du hittade denna gång och lägga ut!!!!! Men kräftor är ju gott..... ;-) Puss puss

2010-07-01 @ 23:17:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0