hanna och en uppsjö av ungar

Hanna och jag stämde träff på stranden. Mina och hennes barn, plus två till eftersom jag skulle ha Carolas kidz. Sex barn och två kurviga kvinnor på stranden en hel dag, jag säger bara det HOT HOT HOT!!!! haha
Och tack Hanna, trevligt att bara kunna ligga och slappa och prata allt vi inte hunnit under semestern.

Hade stekt pannkakor en timme innan, finns inget som går så bra hos ungar som massa pannkakor med sylt

Alva, Wille och Hannisch

Hanna hade en eminent idé om hur vi skulle komma undan med att vara fräscha. Om vi lägger på massa år till vår ålder, Hanna är 47 och jag 42, då är vi minsann fräscha för vår ålder!!! Kan funka :)

Och utan spackel, med blött hår...ja inte är man direkt slående vacker. Jag säger bara, tack och lov för smink!!! Så man kan jämna ut hyn, dölja fräknar, få rosiga kinder, markerade ögon och täta svarta ögonfransar. Men men sanningen kommer ju fram förr eller senare...
Men det är läskigt...att ju mer sommaren kommer, desto mindre smink på fotona...desto sämre ser jag ut!!! haha
Å andra sidan är jag väl inte direkt känd för att vara snygg, jag bara är, och det räcker gott

Ungarna matar änder med mina kubb

När vi låg där på stranden så är det ju så att man inte kan undgå att höra andra människor.
Och jag säger intet på något vis att jag är perfekt, eller alltig gör rätt eller är världens bästa morsa.
Meeeen det finns sånna jag irriterar mig enormt på.
Som hon som sjöng en smörja-in-med-solkräm visa när hon smorde in en unge, och sen talade om för ungen att hon skulle lyssna på henne för hon visste hur saker skulle gå för hon hade existerat längre samtidigt som hon skällde för att badringen åkt i vattnet för hon hade minsann inte badkläder!!!
VAFAAAN gör du å badringen på stranden då, låt ungen leka!! Sen fortsatte hon, med den ena föreläsningen efter den andra om allt, att hon inte själv lessnat på sin egen röst...vi hade lessnat efter tre minuter.
Sen var det sura pappan, som bara skällde och upprepade samma mening om och om igen:
-Nej du får inte sista festisen!!! Det är den sista festisen och den får du inte. Den sista festisen är inte din. Du kan inte ta den sista festisen, den är mammas, så NEJ du får inte festisen!!
Vaffan ge ungen festisen!! Köp fler, och varför ska mamman ha den om hennes son är törstig?? Dela då för sjutton!! Sen fortstte han skälla gnälla och ha sig. Surkuk!!
Så vi konstaterade att över lag är vi hyfsat bra morsor. Även om vi inte gör alla rätt. Vi låter i alla fall våra barn leka, vi leker med dem, pratar med dem, lyssnar på dem, skrattar med dem och skäller inte hela tiden om allt. Dessutom kan man sluta skälla om de gjort fel, det blir ju inte bättre för att man repeterar skället i 11 minuter.

Jag hade ju Carolas ungar idag. Det gick skitbra. Alla barn lekte hur bra som helst hela dagen. Och med tanke på att vi var där i sju timmar var det otroligt bra!
Meeen jag hade fyra barn som jag hade ansvar för...en 5 åring, en 7 åring, en 8 åring och en 9 åring...och jag skulle inte vilja ha 4 barn så tätt...aldrig! Det är bekvämt med mina två. De börjar dessutom klara mycket själv och blir mer och mer självgående. Så skönt.
Men jag stänger inte möjligheten för en sladdis. Om jag skulle träffa den "rätta" är det inte omöjligt att jag skulle kunna tänka mig en till liten nu när mina är stora. Men det är inget jag saknar, eller längtar efter på nå vis. Jag har ju två underbara ungar! ♥
Och jag skulle inte skaffa en till själv, jag måste nog tro att det är för livet i så fall.
Men jaja det är ju på intet vis ett aktuellt ämne nu :)

http://www.youtube.com/watch?v=OHs5cg5RIu8&feature=related

Ångest över att jobba i helgen. Kidzen blir hämtad av pappa senare...och jag vill inte jobba... :(
Men men sista helgen detta år!!! Yeey!!!
Så nu ska vi mysa, vi har köpt chips och godis och Anton vill se Smallville :)
Ha en skön sommarkväll
Kramkram


Kommentarer
Postat av: Silla

Hahahahhah surkuk, ja du fick mig att skratta....ahhahah

2010-07-19 @ 23:31:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0