it´s such an perfect day

http://www.youtube.com/watch?v=pgviDNeXQ2w
Den här låten har jag fått i huvudet bara sådär. Inte hört den på evigheter, ändå har jag gått och nynnat på den hela dan. Men det är ju bättre än Horgalåten jag hade på huvudet förut :)
Den här är ju underbar!!


Jag och Pia var ut på lunchen, och jäklar vilket kanonväder det varit, men det är inte helt underbart i miljön jag arbetar i och till råga på allt en uniform som känns som om den vore tillverkad i PVC.
Men dagen har gått i alla fall, och om än inte smärtfritt så har en bunt kolleger gjort den helt uthärdlig.

På vägen hem svängde jag in på affären för att handla nödvändigheter. Och påväg till kassan kom en man runt 50, utan tänder, väldigt berusad med ett sexpack mellanöl i handen.
-Du, du borde vara inlåst och fångarna borde släppas fri.
Jaha ja...men eftersom jag mot alla odds lyckats vara hyfsat pedagogisk idag så fortsatte jag på den linjen.
-Jasså du, ja kanske det.
-Jaaa, har du inte sett filmen släpp fångarna fri?
-Jodå, det har jag.
-Ja så jag borde låsa in dig och släppa ut alla fångar...sen kan jag hälsa på dig ngn gång ibland och kanske ta med en blomma.
-Hmmm jaadu det är ju en idé det med...
Han räckte fram sina pantkvitton och skulle betala 13 kronor emellan...men hade bara 12.
Så jag tog fram en krona och lade till.
Förvånat tittader han på mig.
-Tack du!
-Jo men varsågod.
Sen höllt jag inte på å bli av med honom. Historierna haglade när han travade efter mig ut till bilen.
Så  jag fick vänligt men bestämt säga godnatt och stänga bildörren framför näsan på honom.

Nu sitter jag, laptopen och en kopp kaffe i trädgården.
Jag pustar lite, och har inte riktigt bestämt mig om jag faktiskt ska ta och städa av köket.
Men det vore ju en idé. Köksstädning till hög musik, troligen Lenard Coen.
Sen blir det jag och soffan, fast jag är lite rastlös och helst skulle vilja hitta på något kul.
Men plikten kallar imorgon...9 pass kvar till semester.
Ha en underbar kväll alla ni som är lediga.
Kramenkram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0