har haft en helg som varit alldeles alldeles underbar :)

Jo men faktiskt, det har varit en sån skön och behaglig helg. Trots vädret. Jag hade helst haft sol såklart så jag hade kunnat påta i trädgården och få lite mer bränna, men såklart så kommer solen imorgon...lagom tills det är dags att dra på sig mörkblåa långbyxor och gympadojor med strumpor:S
Men men man får ju ta mig baske mig ta å göra det bästa och anpassa aktiviteterna.
När jag insåg i morse att det var sol som troligen skulle försvinna med eftermiddagen så skyndade vi oss att cykla iväg till lekparken för att njuta ute av solen.

Vi passade på å äta glass och bara njuta av solen. Sen cyklade vi hem och passade på att göra det jag bara väntat på...grilla :)
Som vanligt, det finns inte mycket som slår grillat, i bikini i trädgården med fåglar som kvittrar och med sol :)

Och såklart lite efterätt, det är ju ändå söndag hehe.
Så nu har jag i alla fall lagt upp en plan, på semestern köper jag ett gymkort så jag kan tillbringa sena varma sommarkvällar med träning på gymmet, då jag har tid och inte måste upp på morgonen, för på fyra veckor ska man ju hinna komma igång bra. Eller ja...tre då...eftersom vi åker norrut en vecka.
Men jag vill få lite muskler på min eehhrmm inte såå muskulösa kropp. Det kan ju inte skada, och eftersom jag kommer sitta stilla mer på jobbet efter semestern så är träning ett måste...målet är ju att jag ska gå ner de sista kilona till nyår. Och det ska jag banne mig lyckas med. Jag har haft en alldeles för lång svacka då jag inte tränat och stått still i vikt, det gick jättebra ett tag där när jag hade en liten tävling med Jocke om vem som gick ner först och tränade thai. Men sen pajjade axeln och jag tappade suget då jag måsta sluta med thai och yoga. Men nu tänkte jag köra zumba istället och gym. Sen måste jag komma ihåg att ringa vårdcentralen och boka en tid för min axel, för det går inte över och jag kan inte ha det såhär.

Så nu har himelen blivit molning och då passar jag på att skriva lite. Det har ju blivit lite av en vana att helt sonika sitta och bladdra om absolut inget vettigt eller spännande alls över huvudtaget. Jag funderar faktiskt på att sluta blogga, för nu på lördag har jag hållt på i precis ett halvår, och från början var det lite av en terapiform, numer är det en vana mest, och tja lite av en dagbok på sätt och vis...fast en dagbok där allt spännande, jobbigt och händelserikt till stor del sållas bort eftersom det är offentligt. Av hänsyn till andra, inte för att jag inte kan skriva om det...utan för att jag inte vill hänga ut andra...och såklart mitt jobb som är sekretess.

Nu ska jag rensa lite ogräs och sen dirra som vanligt:S och sen tvätta lite, och plocka iordning barnens examenskläder till imorgon, jag kan tyvärr inte vara med...jag jobbar till 20.
Och så blir det en film ikväll i soffan, för jag är sådär skönt trött redan som man blir när man går upp hyfsat tidigt och sen är ute och grejar hela dagen.

http://www.youtube.com/watch?v=ivFYVAntpw0

å en med lite mer fart
http://www.youtube.com/watch?v=_4y2nzXNjP4

Kram


Kommentarer
Postat av: Silla

Jag har med tänkt på att sluta...men sen har jag inte bestämmt mig riktigt.. Men jag vill inte att du ska sluta..för vad ska jag då läsa...;-(



KRAM o super mysigt såg dagen ut...

2010-06-13 @ 20:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0