Känns som om alla utom jag har semester

Men jag är i alla fall ledig idag och imorgon :) Så lite minisemester innan jag går in och jobbar tre tolv-timmars skift på raken...inklusive midsommarafton... :S BLÄ!!

Vädret har ju varit lite sådär mitt emellan idag, så först gick jag och guldklimparna upp på stan och strövade runt lite. Hittade ett halsband jag gillar på REA, sånt är alltid trevligt. Sen gick vi å väckte Magnus som också han börjar sin semester idag. Och så gick vi på Kina och käkade lunch. Sen mjukglass på stan, jag bara älskar mjukglass med noisette :)

Och så när man ändå är på stan är det lika bra att passa på att gå in på systemet...hehe så det blidde ett vitt vin och ett rosé vin, passar perfekt ljumna sommarkvällar, rödvin till grillat har jag ju redan hemma. Skulle nog varit smart och passat på å handla lite öl när jag ändå var där...

Sen har mina ljuveler tjatat om att bada och efterom de har sommarlov så läre man ju åka till stranden en sväng. Så vi handlade fika och åkte ut till Silvköparen. Och det var alldeles lagom med folk, en gubbe å två barn...sen kom en karl till och hans dotter, that was it!!! :) Helt perfekt att ha stranden nästan själv. Inte för att jag bada, temperaturen måste upp en hel del till innan jag tänker plöja fram genom vågorna.




Men sola funkar hur bra som helst, allra helst om jag har lektyr med å bläddra i, och såklart hade jag det :)
Tänkte att när det blir lite varmare ska vi åka runt i krokarna och testa olika stränder, det ska tydligen finnas en hel del kalkbrott också...och få se om jag lånar ett tält och tar med en engångsgrill och slår upp det vid ngn avskild sjö någon stans. Sen skulle det vara nice om man kunde hitta ngt ljuvligt badställe som ingen annan åker till så man kan bada naken, det är något jag tycker är riktigt mysigt :) Allra helst en sen sommarnatt.

Nu har i alla fall mina hjärtegryn åkt till sin pappa, jag tänkte titta på filmen Shutter Island, en skräckfilm och jag ääälskar läskiga filmer...utom när de blir för läskiga och jag måste smsa eller pausa och kolla i skåpen...
Och till det ett välkylt rosévin. Så så är min plan för måndagskvällen...städningen tar jag imorgon bitti innan jag kastar mig ut i solstolen och försöker jämna till min ojämna bränna :)
Ha en skön sommar kväll

Kramenkram

http://www.youtube.com/watch?v=s4nWy8pmIM4


Ett PS. för Sillas skull :)

Tyvärr inte den bästa bilden , liite suddig, men det är swarovskikristaller i mitten av blommorna :)
Sött och lite annorlunda :)


Kommentarer
Postat av: Maria

Dina killar är så söta - o så lika varandra tycker jag!!!

Jättefint halsband, var har du införskaffat det? Kram

2010-06-21 @ 19:58:58
URL: http://ensammamammansblogg.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag ser ju inte att mina gullungar är lik varandra, det är väl som du sa, att ja de säger tydligen att han är lik mig om din son...man ser det inte själv :)

Jaa vad heter den där lilla skräpbutiken i gallerian som har klockor och smycken...mitt emot Guldfynd?...Hmmm den i alla fall :)

2010-06-22 @ 08:11:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0