Lovely!!

Så fort klockan tillät på fredag rusade jag mot grindarna. Mot frihet, ledighet, slappande, myspys och...eeehh regn :S
Jodå klart det regnar när jag är ledig, jag som skulle grilla när jag kom hem. Men det var ju helg och jag är ledig så...skit detsamma. In på affären för omplanering, köttfärs, nachochips, grönsaker, kryddor, ost, chokladpudding, grädde, melon och jordgubbar.
Hämta mina små ljuveler, skynda hem. Där vi hjälptes åt att städa...och för att lyckas få ungarna att hjälpa till fick jag muta dem med tidningar, kul att de är så ivriga med att vi ska hjälpas åt för att kunna mysa sen ;)
Sen var det bara hacka , skära, steka och vispa. Och tända massa ljus överallt.
Sällskapet kom vid sju, då var bordet dukat och maten klar, timing!!!
Sen käkade vi tacos, mycket gott, följt av soffan, chokladpudding med bär frukt och grädde och filmen grodan och prinsessan.
Sen hoppade kidzen i säng och vi ägnade oss åt...Rocky!!! Hehe faaan vad kassa replikerna är i den filmen...

Kom i säng vid 2 inatt, så var lite småseg i morse. Men efter ett par koppar kaffe runt traskandes i morgonrocken så lyckades jag fixa lördagsfrukost. Stekta ägg på rostat bröd, så jäkla gott.
Och av en slump fick jag veta att en av mina bättre vänner som jag tyvärr inte träffat på nästan ett år var påväg till Västerås och busborgen så snabbt kastade vi oss iväg.
Så vi satt å fikade och pratade och tog igen året under tiden ungarna busade tills de var blöta av svett.
Riktigt kul, och nu har vi lovat att höras av och se till att träffas oftare, det är ju inte mer än sju mil emellan oss. Så nu ska vi försöka planera in lite kul emellanåt. Dessutom funderar vi på å dra ihop ett gäng tjejer och starta syjunta (läs vinjunta ;) ). Och nu ska jag banne mig se till och höra av mig, jag har varit så dålig på det.
Sen inhandlades lite växter till akvariet och lite fisk.
Och ungarna lyckades tjata till sig ett besök på en godisaffär med bara massa godis i en stor lokal.

Så väl hemma insåg jag...jag har varken lust eller ork att laga mat, och det är ju inte direkt grillväder heller...så jag såg till att vi blev bjudna på pizza. Och nu är jag juvligt trött, sådär nöjd och skönt trött som man är ibland. Så jag har krupit upp i soffan med datorn i knät medans ungarna kollar på film. Jag har hällt upp ett glas kallt vitt vin, och bara njuter. Finns bara en sak som kunde gjort kvällen bättre...men det kommer nog inte att hända. Även om jag önskar det från botten av mitt hjärta...så är det som det är, jag får inte välja själv i detta. Trodde det skulle vara borta för länge sen...känslan som sitter i hela kroppen, men jag kommer väl snart vakna en dag och inse att känslan är borta, att det inte är det som dyker upp titt som tätt i huvudet..att det är ingenting helt enkelt :)
Men jag måste säga att ikväll är jag riktigt nöjd ändå. Blir en film och kanske ett glas vin till när kidzen lagt sig.
Kan jag ju unna mig med tanke på att jag inte behöver upp imorgon.

Så skål alla ni som går ut ikväll, vi ses en annan kväll på krogen :)

http://www.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dzmt6OyRqb8A&h=448e1

Nehej...nu tror jag bestämt att mitt vinglas ropar åt mig att lägga ifrån mig datorn och njuta av ljuvliga lediga lördag.
Kram kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0