sommardag, åå sen såklart sommarnatt ;)



En av årets mest underbara dagar vädermässigt har ägt rum. En dag då solen strålat från klar himmel, det har varit varmt och doften av nyklippt gräs har legat i luften.
Och såklart så är min yngsta sjuk, han fick feber igår...så det blev till att vara hemma med honom, synd att det kostar pengar att vara hemma bara...
Så hela förmiddagen har han legat inne i soffan och kollat på film, han brukar inte vara så stilla som han varit idag när han är sjuk. Så vad gör man undertiden...jo jag har laddat hem ett fotoprogram som gör kollage av bilder. Så jag var ut och fotade lite och sen var det bara att trycka på en knapp så blev det ovanstående kollage.
När det är såhär varmt ute försvinner lusten att laga mat mitt på dagen då det är som varmast måste jag erkänna. Jag grillar gärna på kvällen, men på dan har jag ingen ork. Så det blev sallader från ICA till lunch. De är riktigt goda och man kan ju själv kombinera vad man ville ha. Lilleman kom ut och satt med oss i solen och åt och fikade. Men nu orkade han inge mer utan han har precis duschat och ska kolla en film...igen. Så nu sitter jag här...innomhus...

I´m selfish, impatient and a little insecure.
I make misstakes, I´m out of controll, and at times hard to handle,
but if you can´t handle me at worst,
then you sure as hell don´t deserve me at my best.
                                      M. Monroe
Riktigt bra sagt! Och skulle kunna vara mig det handlade om.
Men nu hann Marilyn före med att säga det :)

http://www.youtube.com/watch?v=RvISfWS84Tk


I måndags sa Anton i bilen att imorgon är det sommar. Först kom jag inte på hur han menade då...men sen...det var 1a juni igår :) Och attans vad rätt grabben hade ;)
Nu är det sommar.
Jag älskar ljusa svala nätter, med fåglar som låter, doften av gräs när värmen viker för svalkan. Om jag inte bodde så nära tågrälsen så skulle jag sova med fönstret öppet...eller ja öppet men med myggnät. För nog är det hemskt när man lagt sig skönt, är lagom trött och äntligen blundar...så kommer det där jävla inandet...och så fort man tänder...inte ett spår av mygg. Hua, Men som sagt det finns myggnät.

Imorgon har jag ledig dag. Så ikväll när det är svalare så ska jag städa av, imorgon blir det systemet, sen måste jag köpa en ny fönsterskrapa och putsa om fönstren :S, jag ska handla till grillningen på lördag, tänkte att jag ska göra en fransk potatissallad med färskpotatis, fetaost och soltorkade tomater.
Jag jobbar sent på fredag så lika bra att fixa allt imorgon. Så måste jag ju hämta min klänning också.
Så lite fix å trix imorgon, så får jag ju ha Jacob hemma eftersom han inte är feberfri ännu.

Och snart är det helg...ljuvliga ljuvliga helg. Hoppas på lika fint väder på lördag som det är idag så vi kan sitta ute med vårat vin:)
Men nu ska jag hoppa in i duschen
http://www.youtube.com/watch?v=HK3EY0ASecA

Ha en underbar sommarkväll
kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0