söndageftermiddag

I vanlig ordning är vi familjen ingen brådska när vi är lediga. Jag tycker om att dricka ett par koppar kaffe i morgonrock, lyssna på lite musik och känna att ingen stress i världen finns när vi alla är lediga. Vilket gjorde at 10.45 när helt plötsligt min brorsa ringde satt vi i morgonrock och käkade frukost-bacon å ägg. Han var 40 min härifrån och tänkte svänga in och käka lunch med oss...eeeh lunch...haha
Så snabbt fixa iordning sig och med magen fylld av frukost börja förbereda lunch.
Det bidde enkelt, hamburgare som han köpte med sig och till efterrätt, kladdkaka med grädde och jordgubbar, lovely!!
Och det är faktiskt så...jag gillar att laga mat åt folk, tycker om att bjuda in folk och käka och dricka, vilken dag det än är vare sig den är en enkel måltid eller en trerätters middag. För mig är nog mat lite av kärlek, det förenar, är socialt, tillfredsställer och man känner att man får pyssla om de man håller kär när man får laga mat åt dem.


Men nu har de åkt och lite tomt blir det. Jag känner att jag saknar att ha mina syskon och mammsen och pappsen nära ibland. Men jag är ju den som flyttat så det är ju som det är. Jag har gjort vänner och mina barn till familj istället. För många av mina vänner är lite som en familj för mig. Man tager vad man hafver och sedan gör man det bästa av det.
Nu sitter kidzen och kollar på Pirates of the Carabian eller hur faaen det stavas.
Jag är allmänt seg och har ingen aning om vad jag ska hitta på under eftermiddagen, uppslagen är slut just för idag. Jag läre ju diska efter maten..men sen har jag inget för mig. Och ibland vet jag inte om det är positivt eller negativt, just nu känner jag mig både seg och rastlös...det är allt en märklig kombo må jag säga.

Sen kan jag bli lite fundersam och lätt frustrerad av att jag inte riktigt kan placera vad en människa vill eller är ute efter. Jag är ett fan av att säga rakt ut vad man vill och tänker, är enormt dålig på spel...tyvärr.
Men är man intresserad kan man väl helt enkelt säga att jo men jag tycker du har något och jag skulle tycka att det var skittrevligt att göra ngt ngn dag.
Jag lessnar ganska snabbt om man ständigt tassar som katten kring het gröt, då lägger jag ner garanterat. Så det funkar inte på mig. För istället för att lägga min tid och energi på att fundera vad det handlar om, så kan jag släppa det helt och ägna mig åt roligare saker.
Hehe ska jag säga ifs som fått en fixidé om hur jag ska få den här förbannade karln ur huvudet som inte riktigt vill släppa...men det är en idé som involverar honom och då funkar det ju inte. För inte sjutton kan jag ringa och fråga om han vill ta en kaffe bara för att jag ska få träffa honom och inse att han bara är en fixidé...
Att han finns i huvudet är bara för att det blev som det blev och inte för att jag har känslor kvar. För jag inbillar mig att om jag satt å pratade med honom skulle jag inse det efter all denna tid. Att det jag känner bara är för att det är långt borta och inte för att det är så det är.

Jaja nu ska jag tydligen ut med grannen i trädgården en sväng, det är tur vi har chatfunktion ;)
Have a nice day!
Kramen

http://www.youtube.com/watch?v=wavpWRK6IX8


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0