sssnaaaaaaaaaart helg!!! Längtar!!!

Trött, trött och lite till trött, gud så skönt att det snart är helg, och inte vilken helg som helst..utan ledig helg!!! Sen jobbar jag tre helger till, för att inte gå fler helger alls detta år. Ljuvliga dagtidsjobb!!
Det känns som om den mesta tiden går åt till jobb, städning, tvätt, matlagning, handling och barn.
Så i helgen blir det lugnt, rensa ogräs, om vädret tillåter, lata dagar i trädgården i bikini, grillning, kanske ngt glas vin och försöka att bara njuta av att bara vara.
Skulle behöva mer egentid åt träning, vänner, och bara vara...meeen det är väl helt enkelt inte så livet ser ut. Jag ska i alla fall försöka ägna en del av semestern åt att komma igång med träningen ordentligt, då har jag ju lite mer tid ett tag, så då kanske jag kan komma igång.

Denna dag precis som alla andra vare hämta barn, hem å laga mat.
Djävulskyckling, med röd chili, vitlök och charlottenlök. Riktigt gott!


Sen disken, plocka lite, tvätten och vårt nya arbetsmoment vi skaffat oss varje kväll...vattning i trädgården

Vi får hoppas bara att vårt arbete bär frukt så småningom. På lördag ska vi försöka åka förbi en handelsträdgård och investera i tomatplantor.

Och egentligen händer massor i mitt liv som jag går runt och grunnar över, men det är ju inte sånt som lämpar sig för en blogg...hehe men nog är mitt liv mer händelserikt än vad det kan se ut i en blogg där man silar en hel del. På gott och ont...alltså på gott och ont att det hela tiden händer en massa.
Det känns lite som om jag längtar efter att allt ska lägga sig och bli lite mer lugnt och tryggt, med mer svar om framtiden. Men man får väl inte riktigt välja själv...allra helst som det inte bara är jag som ingår i mitt liv.
Men med tid kommer svar...och jag ska väl öva mig på tålamod och att ta tag i saker som jag faktiskt kan...men jag hatar att ha tålamod, jag vill allt nu, eller helst igår.

http://www.youtube.com/watch?v=XjRb7PYu_Pk
hehe kanske dags att gå vidare på vissa plan...but I´m still waiting

Nu ska jag ägna mig åt att riktigt slöa på soffan framför tvn för jag är riktigt slut.
God kväll
Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0