trädgårdsland

 
Idag har jag haft en mycket produktiv dag. Eftersom jag kom hem två i natt och var ledig idag hade jag sovmorgon till åtta!!! Så jäkla skönt.
Sen var jag upp och städade hela plejsen, tvättade all tvätt och donade. Sen kom kidzen hit och vi grillade till lunch, vi hann precis innan alla moln täckte hela himelen, grillat och glass med grädde och jordgubbar.
Sen passade vi på att gräva grönsakslandet som vi skulle gjort för länge sedan men inte gjort. Det är ju perfekt att gräva när solen inte gassar, det är jobbigt nog att gräva utan sol...och händerna fick en del blåsor...
Så nu har vi ett litet land som vi satt majs, sockerärtor, morötter, sallad, persilja och gräslök. Skulle velat haft lök å lite annat grejs men vi börjar i liten skala så får vi se. Ska om jag hinner imorgon ta med kidzen och köpa tomatplanter och plantera i stora krukor under köksfönstret imorgon.

Idag har en vän till mig haft en tuff dag, hon har nog varit med om det värsta som kan hända...hon har fått begrava ett av sina barn. Det är ju sånt som bara inte får hända...sånt som borde vara förbjudet...men som ändå händet.
Jag vet inte hur hon klarar det, och jag vet att hon inte har det lätt, men jag beundrar henne nå så enormt. För hon gör det jag aldrig tror jag skulle klara, men som man måste. Hon har fler barn hon måste leva för, en familj, vänner och fram för allt för sin egen skull. Och även om jag förstår att det inte är enkelt så gör hon det på något vis.
Hon är otrolig♥
http://www.youtube.com/watch?v=eclMypNggQQ

Nu kikar solen fram igen. Så jag ska natta in mina barn, sen tar jag nog EddieVedder på en prommis i sommarkvällen. Bäst att passa på för om två veckor vänder det och det blir mörkare igen :(
Sen en härlig dusch efter allt grävande...jag är inte fräsch...
Och sova i renbäddad säng, det är kärlek det! ;)
Kramen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0