vikken helg

jobbade till åtta på fredagen, åkte hem och marinerade kött, kyckling, svamp, skar majskolvar, lök och trixade.
Vaknade av någon outgrundlig anledning redan klockan 6 på lördag morgon, solen sken in genom fönstret, jag kännde mig utsövd och det var städat och behagligt att gå upp.
Jag gick upp, kokade färskpotatis, var ute och plockade rabarber, gjorde deg till smulpajen, dressing till den franska potatissalladen, duschade och for till jobbet.
Jobade, slängde mig hem och duschade, gjorde mig iordning för party, och jag måste säga, jag trivs i min nya klänning sen kan folk tycka vad de vill :D
Sen kom Mange och högg i, Hanna höll mig sällskap när jag gjorde sallad, trädde upp alla ingredienser på spett, gräddade vitlöksbröd, dukade ute i trädgården och fixade pajen.
Sen dök Jennie och Lotta upp och lite senare Sara

http://www.youtube.com/watch?v=barLaHrtvoM

Så käkade vi, drack liiite och pratade och skrattade. Tiden flög iväg och det vart dags att åka upp på Rockland.
Mycket folk, bra band och roligt. Synd bara att jag blir lite härjig när jag dricker, jag tycker allt är roligt, pratar med alla och är än här än där. Jag är inte den man hittar ståendes längst väggen hela kvällen. Så "nobody puts baby in a corne"r repliken funkar inte på mig...den som ens lyckas att få det att se ut så skall ha en eloge ;)
Men skojjigt var det, och jag åkte hem ganska tidigt eftersom jag skulle jobba idag.
Och det var ju lite si å så att jobba idag, för nog sjutton var jag seg så in i vassen!
Men man lever ju bara en gång och snart är ju denhär dagen slut och jag får gå och sova.

Sen har jag idag gjort något fruktansvärt jobbigt...som faktiskt gör mig lite låg, men jag kände att jag behöver vara själv ett tag nu. Men det känns samtidigt pest att tala om det. Men jag är skyldig mig själv det, att vara ärlig och rak och ta den tid jag behöver så jag inte rusar in i något. För det bästa för mig just nu är nog om jag är själv ett tag till. Det har varit två hårda år vad gäller kärlek med mycket bakslag där jag blivit sårad, och allt med känslor varit jättejobbigt. Att separera är inte lätt, att sedan träffa någon som man fastnar så enormt för som det inte funkar med känns ju också.
Så nu behöver jag nog hela mig och stärka upp mig lite, och helst inte med hjälp av andra utan i mig själv så jag är stark och stabil.
 
Jag är trött och seg, och mitt hem som var så välstädat är inte alls välstädat efter gårdgen...men jag orkar bara inte idag...jag är så trött!
Så efter jobbet imorgon blir det till att städa och diska.
Men nu film och tycka synd om mig själv på soffan innan min sköna säng väntar
Kram

http://www.youtube.com/watch?v=1q8s58mK-Cs


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0