Äntligen ledig

Efter att ha jobbat sju dagar i rad är jag äntligen ledig.
Och när jag inte jobbat har jag haft vänner här eller sovit, så dagarna har rullat på i rasande fart.
Men nu...äntligen, tre dagars ledigt. Kidzen kom till mig igår, och det konstiga är...att när jag måste väcka dem tidigt och har bråttom för jag ska till jobbet är det näst intill stört omöjligt att få liv i dem...men när det inte är så stressigt och tidsbristen inte är...då vaknar de tidigare av sig själva. Lika med helger, jag förstår inte!!

Så när jag hämtade dem från skolan åkte vi och handlade. När vi skulle hem så blev vi ståendes, det hade inträffat en bilolycka


Vi fick vänta nästan en kvart på att få åka, det såg ut som om det gått bra för de inblandade, inga ambulanser, så vi håller tummarna.
Vi hade handlat tidningar till oss alla i affären...men såklart låg de i bakluckan, så vi roade oss med att fota. Mobilen är bra till mycket!!



Sen hem och laga mat. Jag testade ett nytt recept, afrikansk kycklinggryta, med ris banan cocos och gurka, sen lite turkisk yoghurt till.
Det var riktigt gott, kycklingen var saftig och mör med mycket smak, och turkisk yoghurt till är så fräsht!
Till och med ungarna slukade maten och tyckte det var gott.
Synd bara att det tog två timmar att göra... Men det blir fler gånger om än inte så ofta.


Sen kröp Pajko upp i soffan och kollade film, Anton läste sin Kalle Anka pocket..och jag?!!
Jo det vanliga...städa och tvätta, moment 22...
Men nu är det rent snyggt och handlat till helgen. Ska bara köra en maskin tvätt till imorgon eftersom jag tänkte byta i sängarna. Jag älskar känslan av renbäddat när man lägger sig.
Sen har vi bokat bowlingbana till 19 imorgon. Jag är helkass på att bowla, men jag tycker det är kul någon gång ibland.
Och om det är fint väder imorgon ska vi ut och plocka påskris, ungarna tjatade till sig fjädrar i gräsliga färger i affären :)
Och det är väl dags att ta in om de ska hinna bli små musöron på dem.
Sen blire tacokväll och någon film. Och när barnen lagt sig ett glas vin till deras mamma ;)



Ungarna sitter och tittar på Lassie bredvid mig nu, vi har nyss käkat lite varma mackor.
Och nu du...jag har gått upp ett j***a skitkilo...så nu måste jag passa mig..
Utan att kunna träna med den förbannade axeln så går jag naturligtvis upp i vikt när jag käkar som jag gör.
För jag gillar god mat, det är kärlek och myspys-faktor över det för mig. Men jag tänker inte gå upp i vikt igen!!!
Jag ska ju gå ner det sista är ju tanken. Få se om jag kanske kan börja med Zumba så länge axeln inte funkar så jag får röra på mig i alla fall.
Appropå vikt....det finns någon jag tänker på när jag ska gå ner...vi hade en gång i tiden ett vad.
 Ett vad jag garanterat kommer förlora...men det gör faktiskt inget, det var aldrig det det handlade om från början.
Och jag måste försöka sluta tänka på honom, får köra KBT...så fort han dyker upp i huvudet får jag bryta tankegången. Hmm frågan är bara vad man ska byta till för tankar...tankar om benlyft och armhävningar kanske...haha, fast lite tänker jag på honom då också :)
 Jag får hitta på något annat helt enkelt! Jag får tänka på sommaren kanske :) Den längtar jag efter!

"I want to see the piglets. Let me see the piglets. Why can't I see the piglets? Ohhhh, piglets! ...Fuck they stink! I want to go home now. Stinky fucking piglets."
http://www.sleeptalkinman.blogspot.com/


http://www.youtube.com/watch?v=P8SPeR60lRI&feature=PlayList&p=F808A58BD81AAD11&playnext=1&playnext_from=PL&index=2
U2

Nu är Lassie slut och barnen är påväg i säng.
Jag ska kura i soffan, sappa lite på tvn och läsa den ganska meningslösa tidningen Cosmopolitan som jag köpte idag. Det är för sent för en film känner jag...och meningslöst läsande är skönt emellanåt :)
Där kan jag tydligen denna gång läsa om hur jag ska hotta upp sexlivet när det nu blivit slentrian...haha mmhmm kanske ska börja med å skaffa ett som kan bli slentrian så jag kan hotta upp det :)
Så ha en skön freddagskväll, och en trevlig helg :)
Kraam


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0