Anton 8 år

Idag för precis åtta år sen kom han, min lilla godbit. 00.16 på natten den 25 mars.
Tänk att det faktiskt gått åtta år sedan dess...å ena sidan känns det som om det var nyss, å andra sidan som om han funnits i mitt liv alltid.


Så klockan 04.40 imorse kom han tassandes till mig och tyckte att det var dags att vakna. Det är ju faktiskt hans födelsedag. Och igår kväll talade han om att hans önskan var...chokladpudding till frukost. Så halv sex i morse stod jag och gjorde chokladpudding :) Snacka frukost..eller eeehh



Sen har jag fejat donat satt ballonger i lampor och gardinstänger. Handlat och haft mig. Han har suttit inne på sitt rum halva dan och byggt lego, han fick tre olika set med lego, dels av sin pappa och dels av mig


                        Legobygge                  Vi         Glömde köpa presentpapper....

Valfri lunch= hamburgare för kidzen :)

 Tårta              Pappa deras kom förbi med paket :) 
 
Jag och min stora grabb    Alla vi tre   

Och imorgon...alltså jag är kass på sånt. Anton ska ha disco, jag har hyrt Blå Salen och ska ha massa vilda ungar ett par timmar som låter å röjer och har sig. Men å andra sidan, blir Anton lycklig av det så är det helt klart värt det!
Men jag är tacksam för att man inte behöver göra sånt så ofta, för inte sjutton tycker jag det är roligt i alla fall. 

Å från det ena till det andra...vilket jag är duktig på, alltså att hoppa runt mellan olika ämnen. Mitt hår...jag ser på bilderna att det är riktigt illa... Jag måste näst intill ha det uppsatt och det är massa jobb att få det att ens se någorlunda ut. Men grejen är den att jag skulle behöva att det var fem centimeter längre för att kunna klippa det som jag vill. Så jag måste försöka stå emot impulsiva ryck som innebär att jag klipper av det. Men bli inte förvånad om jag klippt det om tre dar..
Sen är det banne mig nog nu! Till veckan måste jag börja tänka på vad jag äter, för det här går inte!
Dessutom måste jag börja träna något, det lutar åt zumba, lite löpning och eventuellt gym. Eftersom jag inte kan träna thaiboxning än då axeln fortfarande gör ont...jag som har alla skydd nu till och med!
Men men huvudsaken jag rör på mig, så jag går ner de sista kilona, får lite kondis och lite muskler. Dessutom är det nu dags för solariet. Det står inte på förrän man ska i korta klänningar igen och då är det mycket fräschare med bruna ben.

Nu sitter kidzen och jag och kollar på The never ending story med tända ljus under filtar i soffan. Myspys! Lite chips...för det är ju på måndag jag ska börja tänka mig för...hehe
Imorgon kväll åker kidzen till sin pappa. Så det blir nog ett glas vin och en film. Sen får vi se om jag går ut och tar en öl på lördagen. Helt omöjligt är det ju inte, jag har nämligen enormt svårt med att sitta själv hemma och veta att det är en lördagskväll... När jag har kidzen är det helt okej, annars måste jag ha sällskap eller gå ut. En tisdag går det bra att sitta hemma själv på kvällen...men bara för att jag vet att det är lördag så blir jag enormt raslös. Och på lördag har jag inget sällskap inplanerat...
Nej nu ska jag mysa vidare här.
Ha en bra kväll 
Och grattis mammas hjärta på åtta-års dagen!!
kraaam



http://www.youtube.com/watch?v=xlsA_rPK-8M

                 


Kommentarer
Postat av: Silla

Grattis på 8årsdagen...



Tiden går fort.,..Nu plötsligt 8 år...

2010-03-29 @ 00:34:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0