Busborgen

Japp så har mina kidz sportlov, och det känns som om man vill hinna med att hitta på något med dem i alla fall. Så jag och två vänner möttes upp på busborgen så ungarna fick leka av sig medan vi fikade (jag åkte rutchkanan, med väl utvalda nylonstrumpbyxor för att det skulle gå fort...vad jag inte räknade med var att kjolen åkte upp så snyggt så..men det bjuder jag på ;)! )Sen vart det ju såklart Max när vi ändå var i Västerås, jag älskar Max hamburgare.

Francis med barn                 Hannisch  


Jag å Anton   Kidzen i rutchkanan    Jag å Jacob


Kidzen på Max

Det var riktigt trevligt i alla fall, både barn och vuxna fick sitt...och av naturliga skäl är det absolut förbjudet att fota när tanter åker rutchkana som tur är! ;)
Men en sak som driver mig till vansinne... folk kan för sjutton inte köra bil. Visst det snöade och blåste lite...men vägen var bar, det var fri sikt, det var inte halt...och på 90-vägar går det i 70...utom när det blir möte för då bromsar alla till 60... Vad är det med folk?!! Ge f*n i å köra bil om man är så osäker, för det var inte dålig sikt eller dåligt väglag!!! AAAA och denna sida av mig, den som kan kallas för roadrage utvecklades under de år jag pendlade till jobbet. Jag blir tokig på hur illa folk kör bil... :S Sååå tyvärr sitter jag bakom ratten och svär å muttrar....

Jag satt å tittade på kort på mig själv från förr. Det finns nästan inga...av väldigt förklarliga skäl. Jag har ju gått ner 28 kilo i vikt, så jag var inte så gärna med på kort förr. Det som är lite svårt är att man inte riktigt hänger med...i huvudet ser jag fortfarande ut som jag gjorde för ett par år sen...jag ser inte skillnaden själv, vilket kan förklara att jag inte har det bästa självförtroendet. Jag fotade helkroppsfoton idag på kul bara, och jag ser valkar å fläsk lite här å var...så jag tänkte att jag skulle hitta något kort att jämföra med...

Och det här är riktigt pinsamt...men det här är jag för tre år sen 27 år gammal...och jag vägde mer för 2 år sen... 


Jag idag 30 år gammal...

Så inte perfekt, men jag kan själv se att det ser fan så mycket bättre ut idag än för tre år sen...vilket osökt får mig att dra slutsatsen, att jag kommer se ut som en jäkla fotomodell när jag är 40!!! ;)
Haha nä men det peppar mig till att gå ner de sista kilona kan jag säga :)
Såå nu vet alla som inte visste det hur jag sett ut :S

Ikväll blir det en softarkväll, med tända ljus, soft musik, en bok jag lånat som heter:Konsten att läsa tankar...hehe sooo watch out! Ska bli spännande för det handlar om omedvetet kroppspråk och sånt fasinerar mig.
Ska ladda lite för att imorgon gå upp 6, väcka barn, pulsa ut i den blåsiga kalla, vita världen för ännu en dag innanför murarna. 
Livet bara rullar på

http://www.youtube.com/watch?v=1GWQ-oDMG6g&feature=fvst
<3
Kram på er!


      


Kommentarer
Postat av: Silla

Hur gick du ner?? Jag vill med gå ner!

2010-03-01 @ 22:01:31
Postat av: divinemarie

Hej Silla!

Det har tagit två år... Äter allt men mindre portioner och mindre med kolhyderater, men allt är tillåtet, tränar yoga och thaiboxning :)

Men i huvudsak har det varit att dra ner på bröd, ris, pasta, potatis och ökat kött och sallad :) Man måste bara hamna rätt i tid och få rätt motivation :) Du kommer gå ner

Kraam på dig!

2010-03-01 @ 22:04:17
Postat av: Silla

Allt det som jag äter mycket av.. jag har gått upp på 1 år ( JÄTTE MYCKET tycker jag)

Men måste ta tag i det, bröllopsklänningen passar inte längre... hmmmm...hur man nu kan köpa en 1 år innan...hahahahhaKRAM S

2010-03-01 @ 23:35:04
Postat av: divinemarie

Mmm det kanske känns som jättemycket, och det är ju faktiskt din känsla som räknas! Åååå ska du gifta dig!!! Vad roligt! Grattis! Och klart man ska köpa en klänning om man hittar den rätta. Bara att försöka hitta motivationen, och titta ofta på klänningen så kanske du blir sporrad!

Kram

2010-03-02 @ 13:58:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0