En bild säger mer än 1000 ord

Min dag...i bilder! :)
Roligare än bara text


Helgfrukost! Bara älskar det!! (dock inte disken som blir...)






Promenad i jakt på påskris och vide :)
Sala sockenkyrka, jättefin och mysig lite kyrka
Vårens första glass!


Påskrisen! Årest första fjäril?


Nejlikorna vi planterade för ett par veckor sedan gror, och Jacob har dekorerat med vide :)


Vaknade i morse av att solen kittlade mig i ansiktet. Jag kände mig utvilad, nöjd och glad...klockan?? Sju, haha
Gick upp, drog på mog morgonrocken, jag älskar det plagget!
Kaffe, rockklassiker en till kaffe. Halv åtta hörde jag Anton vakna, och han sjöng!
Jag är så glad, happy, happy, happy
kom han upp och var på sjukt bra humör! Sånna mornar älskar jag!
Vi lagade en riktig helgfrukost, det är så härligt när man inte har någon tidspress utan kan njuta av frukosten.
Sen tog vi en härlig lååång promenad och plockade påskris, en glass på vägen hem och bara njöt av solen i ansiktet. Jag mår så bra när det blir ljus och värme igen. Det var ljuvlig, dessutom fick jag trevligt sällskap av Jensan.
Väl hemma lagade vi tacos, åt massor och sen kom en kompis till Anton hit.
De lekte ett tag sedan åkte vi och bowlade tillsammans.

Grabbarna Grus

Bowling på G

Resultat...

Tröstpuss från vinnaren....Harmsen Marie

Å alltså, bowling...är ju som sagt inte min grej...och det är ju helt tydligt med tanke på att jag fick stryk av ett par ungar... Kul...Men till mitt försvar...de har sånna där grejer så klotet inte kan åka ner i rännan, det hade inte jag så det är ju faktiskt fusk! Dessutom var mitt klot snett på något vis...
Haha needå jag förlorade, dels för att jag är kass på bowling, men jag tycker ändå att det är helt okej, värre är det med minigolf...det grejjar jag knappt. Så någon gång kanske jag samlar ihop lite vänner, så tar vi med oss lite öl och åker å bowlar så jag gör bort mig än mer;)

Alltså nu när kidzen somnat snart så inser jag att det egentligen inte passar mig så bra att vara singel. Jag tycker om att umgås, laga god mat, dricka gott, prata, skratta göra saker tillsammans. Som idag, jag hade sån lust att dra fram grillen, men det är inge kul själv. Jag får planera in något till i påsk. Men en sån sak är ju så mycket roligare om man har sällskap. Eller som imorgon, jag har ingen aning om vad vi ska hitta på. Hade jag inte varit själv hade det inte spelat någon roll, då kan man liksom bara vara med varandra, jag kan komma på en sak i 500 varianter man kan göra så det aldrig blir trist. Och som ikväll, jag har haft en helhärlig dag...men nu, hade det varit mysigt att ha någon att dricka vin med, kanske käkat lite kex och ost, en film lite mys...så mycket trevligare än att sitta själv. Eller att träna tillsammans, peppa varann och ge råd, jag skulle verkligen behöva någon nu som peppade igång mig trots axeln. 
Men å andra sidan kommer jag inte nöja mig med någon som inte känns helt rätt. Någon som får mig att skratta hur nere jag än är eller hur tung dagen varit. Någon som får det att pirra i mig bara av att jag tittar på honom. Någon jag saknar när vi inte ses, någon som får mig att le bara av tanken på honom.
Och med tanke på hur svårt jag har att tycka att någon har allt det där så får jag nog vänja mig vid att vara ensam en hel del. 
Absolut, jag träffar någon nu och då, och det är trevligt men inget långvarigt. 
Dessutom så vet jag att jag inte alltid är så lätt jag heller att leva med. 
Jag har mina idér, ibland går jag på impuls, jag har dåligt självförtroende och jag är aningens svartsjuk av mig.
Bland annat, finns massa andra mindre smickrande sidor också...ifs finns det minst lika många bra, så jag är väl inte värre än någon annan. 
Och egentligen tror jag inte att någon vill vara själv egentligen, men ibland är det bättre att vara själv än att vara med någon det inte funkar med. 
Haha och just nu är jag nog helt enkelt bara värre än en marskatt i mars!
 
http://www.youtube.com/watch?v=IpeJFVvwz6A



Så, ja jag antar att det bara är att återgå till mitt vinglas, kolla vidare på tvn och passa på att njuta av att bara vara...själv.. hehe
Trevlig kvällers, passa på å mys, om inte med någon så själv, det går det med ;)

Kramkram


Kommentarer
Postat av: Silla

Vilken mysig dag ni haft idag...hoppas morgon dagen blir detsamma..



Ja singel kan vara skönt ibland men kan vara tuff med... KRAMAR Silla

2010-03-21 @ 00:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0