bara ett barn

Båda barnen skulle ha varit hos sin pappa nu. Men Magnus blev sjuk och båda pojkarna hade feber. Så jag plockade hem den ena. Jag är ju näst intill aldrig själv med dem var för sig, och ibland behövs faktiskt egentid med barnen. Så jag och Jacob stannade på pizzerian på vägen hem och delade på en pizza. Det var mysko blandning på den, ost, annanas, banan och kebab, men det var jättegod!
Idag är pajko pigg igen så han ska till skolan imorgon. Men Anton var inte helt hundra, så han får vara hemma med Magnus imorgon. Så Jacob blir kvar här så skjutsar jag honom till skolan på väg till jobbet imorgon.


Gobiten



Sara kom förbi på en kaffe idag. Det känns som om det var evigheter sedan jag såg henne! Så det var kul att se henne och prata lite om livet :)
Hon verkar må bra i alla fall, och har femtielva projekt på lut, så det var roligt att höra vad hon pysslade med.




Myspys i soffan

Vi har käkat frukost med Sara, myst i soffan, druckit kaffe med grannen och lagat mat.
Nu varvar vi ner efter maten bara, lyssnar på musik, pratar och leker lite.
Ikväll blir det tända ljus och en film. Det är så trist och grått ute så det är den enda jag har lust och energi till. Dessutom jobbar jag ju imorgon.

Jag har kommit fram till att om någon försöker komma för nära får jag nästan lite lätta panikkänslor. Jag tycker om att ha folk ikring mig, umgås gärna med folk titt som tätt, även om jag behöver vara ensam ibland. Men när jag känner att jag tappar kontrollen över vad som händer, hur mycket och när så blir jag stressad. Lite taskigt att jag vill ha kontrollen kanske, men annars vet jag ju inte vad som händer å sker. Och jag är livrädd för att tappa fotfästet igen och svepas med i något jag inte riktigt har kontroll över. Av erfarenhet så vet jag ju att det har slutat illa förut, så risken är stor att det blir likadant igen. Allra helst om jag får känslan av att förlora mig själv för jag går upp så mycket i andra. Så nu är jag mycket mer rädd om mig själv, min tid och mina intressen. Allt det måste gå att kombinera in i mitt övriga liv, annars funkar jag inge bra alls.
Men jag ska försöka balansera upp mitt kontrollbehov lite så jag inte styr allt i min omgivning, för ibland är de bästa saker som sker de helt oväntade.



"Listen to you? I'd rather listen to the sound of me sucking out the juices of a corpse through its anal sphincter. Harsh, but true."
http://www.sleeptalkinman.blogspot.com/




http://www.youtube.com/watch?v=IXdNnw99-Ic
Nu ska jag kramas med min skurmopp, ska ju jobba några långpass innan jag har påsken ledig så bara att passa på om det ska vara någorlunda skick på hemmet




Godnattpuss från sonen :)

Kram


Kommentarer
Postat av: Silla

Vilken underbar puss...

2010-03-29 @ 23:27:38
Postat av: mormor

Hej!

Den där pizzan såg god ut och pussen ska vi inte

tala om, nu blir mormor avundsjuk.

Ha det så bra, morfar hälsar.

2010-03-30 @ 10:30:56
URL: http://morangsbackens.se
Postat av: Sara

Jaaaa, Jag mår bra!Hi hi.1000 ideer. Med lite hjälp från "högre makter", så löser sig allt. ler

2010-03-30 @ 22:06:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0