Lustlos fasse ich mich an

"Oh, I forgot to mention: You're an ugly fuck with no sense of style. You need to do a lot more to yourself to make you socially acceptable. You need help."
http://www.sleeptalkinman.blogspot.com/


Johopp, vaknade av barnen som skuttade upp ur sängarna 6.20...jag menar varför?!!!! När de ska till skolan är de omöjliga att få upp vid den tiden...hmmm
Jag kände att neeej 5 minuter till och låg kvar till 8. Ont i halsen, frusen i kroppen och värk i leder...jo men jatack! Jag vill gärna bli sjuk igen...eller nä, det tänker/vill jag inte!
I alla fall in med degen i ugnen och frukost! Så jäkla gott! Ungarna gnällde lite...Anton över att det var russin i och Jacob över att det var nötter i...men det var himelskt gott! Så det är bara att inse, jag får göra sånt när jag inte har barn...men orkar jag lägga den energin på bara mig själv? Roligare om man är två... i alla fall, jag måste testa med soltorkade tomater, oliver och fetaost i, och rivna morötter m linfrön ngn gång :)

Sen skulle Jacob absolut till badhuset, men Anton ville absolut inte...Så Anton fick vara ensam hemma (med grannen som backup) när jag och Jacob åkte. Och vore det inte för att kameran inte tål vatten hade jag absolut lagt ut bikinibilder... hahaha eller inte. Men jag kan säga...jag funkar i bikini med...det konstaterade jag på badhuset.

Sen var jag ännu sämre efter att ha halvsovit i bastun en halvtimme.
Så jag har tvingat barnen att hjälpa mig städa, laga mat och diskat...och vilken mat...makaroner och färdigköttbullar...men jag kan säga, det gick ner det med :) Helt okej faktiskt med tanke på hur lite energi man behöver lägga ner på att laga till det.

Jag och Jacob hade grimastävling innan han skulle i säng (jag vann) ;)

Som vanligt har jag hunnit fundera, och jag sitter liksom lite fast mitemellan allt. Dåtid, nutid, framtid
Jag vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på emellanåt, eller ens vart jag är påväg. Från tryggheten att veta allt, vad jag hade, vart jag bodde så vet jag inte längre vart jag ska bo eller vad jag vill göra. Jag ångrar inte separationen absolut inte, vi höll på å ta knäcken på varann och bli bittra männsikor som om 30 år hade funderat över vart det gick fel. Men det var enkelt på något vis.
Nu är jag ambivalent över vart jag ska bo och när. Skulle vilja ha större, men i och med att jag inte riktigt vet var eller vad så får jag stanna här mittemellan så länge. 
Ngn sa till mig, jag vill inte bli dumpad och glömd. Men vet du, jag önskar verkligen jag var sådan! Som ryckte på axlarna gick framåt och aldrig mer såg bakåt. Men jag är inte sån. Jag glömmer inte och att gå vidare tar tid. Det tog 5 år innan jag avslutade med Magnus och kände att jag kunde gå vidare, det tog mig 4 år att komma över Fredrik. Vem vet hur lång tid det tar nu. Men på något vis så vet jag att det kommer bli bra. Att jag inte kommer sitta i flera år och sakna och fundera. Halva jag har lyckats gå vidare...jag måste bara komma på något sätt att få med mig det andra benet :) Jag måste komma på hur jag ska göra med arbete, vart jag ska bo och hur jag ska lösa sånt jag komplicerat till medan jag suttit och funderat vart jag ska sätta ner fötterna. Men det känns som om våren kommer med lösningar, svar och nya spännande saker. Så det känns inte som om det är vilken vår som helst. Det känns som om det är min vår. Haha och jag vet, så sa jag om hösten också, och det har varit den värsta höst jag haft på 10 år :) Men jag är faktiskt glad innuti, lycklig! Även om jag också är raslös, lite trasig och orolig över om jag får det jag drömmer om :)

Sista kvällen med kidzen...imorgon åker de till pappa sin en vecka. Och det är så dubbelt...på sätt och vis är det skönt att få andas lite, slippa väcka dem och stressa till skola och jobb på mornarna, inge bråk och inge tjat om allt! Men samtidigt...redan imorgon kväll kommer jag sakna dem. Jag är inte riktigt hel utan dem. Men det är nog så det är. En kompis till mig sa att det är det bästa av två världar. Man har barn och är utan barn, man har båda delar. Hoppas jag kommer dit snart :)


http://www.youtube.com/watch?v=hdzamXZqw90
Schlafen sie well!
Kram



Kommentarer
Postat av: Hanna A

En vän sa till mej... Lägg inte energi på att älska någon som inte älskar dej mer!!!! En bra tanke, men ack så svår.... Man väljer ju liksom inte den man älskar, eller.... Gör man det?? Om du står med ett ben i varje värld så ligger jag i en torktumlare på mitten!!!! Puss igen.....

2010-03-09 @ 13:38:33
Postat av: divinemarie

Nej man väljer inte vem...men man kan välja att låta det vara bara så går det över så småning om :) Kanske...förhoppningsvis eventuellt ;)

Haha du...ligger du i en torktumlare mellan mina ben...eller bara är lite omskad skälv mitt i allt? s

Puss

2010-03-10 @ 11:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0