en dålig start på dagen

Var så enormt trött i morse, min säng var varm, mjuk, skön, ja helt enkelt gudomlig just när klockan ringde. Så tack och lov för snooz...eller just ja, det var ju det som inte var så jättebra då...
Gick upp alldeles för sent, en kopp kaffe, in i duschen, fixa å dona. Inte var jag tidig direkt och stressa fick jag göra, men det fanns i alla fall tid så jag skulle komma i lagom tid till jobbet. Det är huvudsaken.
Solen sken ute, jackan i handen och ut till bilen, hoppar in vrider om tändningen...inget...
Inte ett ljud, bara helt svart. Men vad faaaaan!
Grannen lånade bilen igår...så troligen har han glömt något på. Inte en tillstymmelse till kräm i batteriet. Jahapp, vad göra? Jo det är bara ta apostlahästarna och vandra. Tänkt och gjort.
Fick dock ringa jobbet och meddela att jag kommer in sent, för det tar inte fem minuter och gå som det gör när man kör. Men jag hade tur i oturen. Det var superhärligt väder, så det var ju rätt dag att bli tvingad att promenera till jobbet trots allt, så jag ska väl inte gnälla egentligen :) Men det börjar verkligen bli dax å köpa en cykel!!


oscar 165
http://anslag.wordpress.com/page/9/
En lite rolig bloggsida på internet med bara sånna här grejjer :)


Men sen då, fortsatte dagen i samma dåliga anda?
Nehej då, inte alls egentligen. Jag har fått ruskigt mycket gjort på jobbet, jag har jobbat med några utav mina favvokolleger. Mammsen träffade in precis och ringde mig på lunchen.
Så egentligen har ju morgonen inte alls färgat dagen.
I den bästa av världar hade jag naturligvis varit ledig, kammat hem 215 miljoner på lotto, det hade varit 25 grader varmt och jag hade kunna köpa och göra precis vad jag vill de närmsta åren :)
Men eftersom det bara är den gammla vanliga världen och inte den bästa så har dagen faktiskt varit helt okej. Och kvällen då...hur tillbringar jag den?
Tja batteriet till bilen skall laddas, tvättmskinen skall få köra en vända, en prommis med voffen å natta ett par barn. Sen är det ju både Desperata och House ikväll tror jag...Svårt val där, hmm får se vilket som lockar mest när jag väl hamnat i soffan.
Sen imorgon ringer klockan 05.30 igen...ååå då ska jag verkligen försöka gå upp direkt och inte snooza så jag har tid på mig att fixa allt på morgonen:) Jag ska verklign försöka...

http://www.youtube.com/watch?v=64coD-rx9sk
På lite humör för Dio
Och just ja, nästa gång jag går till jobbet ska jag komma ihåg att ta med mig MP3-spelaren, roligare med musik i öronen.

http://www.youtube.com/watch?v=CGw9AMXhUrU
Och denna har jag ingen ursäkt för att jag gillar, men jag gillar den. Jag gillar Säkert överhuvudtaget faktiskt :)

Johopp nehej ja men jora så att ehh....sista rycket då kanske :)
Just ja...Carina är tillbaka där hon ska vara; i kiosken!! :)
Gött å se na där ho passer så ypperligt, nu blir det ordning i bygget igen!
Men så ha en skön kväll nu
Kramenkraam









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0