Får jag be om största möjliga tyyyysssstnad

Nej de sa inte det. Kanske är det bara Cirkus Skott som säger så. Men lite känns det som om det borde sägas, meeen det gjorde de inte.
Jag måste säga, cirkusbiljetter är läskigt dyra. Vi hade betalat för att sitta på stolar vid manegen, 1220 kronor för två vuxna och två barn. Jisses säger jag bara! När vi anlände försökte de stoppa in oss bakom en pelare, men jag var redan på dåligt humör eftersom exet var sen med kidzen så det gick inte. Det slutade med att vi fick de absolut bästa platserna, längst fram i mitten. Japp, å så var det med det. Man skall ikke bråka med mig, för jag vinner...hehe. Och nu är jag bara kaxig för att jag faktiskt lyckades denna gång.
Det är något speciellt med atmosfären på cirkus, det doftar sockervadd, popcorn och sågspån. Orkestern som spelar, och direktören som pratar svenska med märkbar brytning. Glitter, lampor, djur och massa stoj. Det är underhållning som det ska vara, in live. Finns inte en tv som kan ge den upplevelsen. Live är alltid bäst vad det än gäller, cirkus, musik eller sport...hahaha njae...sport?!!
Det var en helt okej cirkus, Brazil Jack är väl en av de bästa. Men jag saknar elefanterna. 


Sockervadd i väntan på att de skulle börja

Spännande väntan...

Clowner

Hänförda grabbar

Jätteduktiga och roliga vovvar

En av de bästa clowner jag sett, å jag gillar inte clowner, jonglerar med eld

Kidzen köpte ngra blinkande...ehhh pinnar? svärd?

Jag å pakako

Jonglör

Jaa så klart fanns det små och en jättestor häst, akrobater som sagt ;), och lite smått å gott. Det var en rolig kväll i alla fall. Men nu dröjer det minst ett år tills nästa gång det blir cirkus

Igår kväll kunde jag absolut inte somna, fast jag var så enormt trött. Jag försökte och försökte...jag tror klockan var efter två innan jag somnade...Så i morse var det minsann ingen barnlek att komma upp. Men det gick. Så jag ska försöka sova tidigt ikväll, tänkte göra ett par varma mackor nu då jag är jättehungrig! Sen ta en dusch och få upp värmen, och seeen äntligen krypa till kojs. Och jag hoppas på sömn snabbt. För imorgon väntar jobb igen.
Ska försöka smälta att jag släppte in någon väldigt fort inpå mig, jag får ju en automatisk reflex som gör att jag nästan kör bort om jag släpper in. Men jag ska nog sluta fundera så mycket.
Sen ska jag försöka låta bli att drömma om samma dröm i natt igen. Jag har haft samma dröm näst intill två nätter i rad, med en människa som jag inte haft ngn kontakt med alls på ett halvår ungefär.
Det hänger nog ihop på ena eller andra sättet har jag en känsla av.

Men nehej...fixa så jag kommer i säng
Nattinatt
Kraam

http://www.youtube.com/watch?v=lg7YjwZzNz0


Kommentarer
Postat av: Silla

Så mysigt att gå på cirkus.. Men jag tycker det är för dyrt... Tänk om vi ska gå..7 per.. jag hade suttit o blivit irriterad av hur dyrt det är så jag hade inte njutit ;-)

2010-05-14 @ 08:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0