Fix å trixdag

Jag har ledig helg och vädret är underbart!!! Det är inte bara det att solen skiner utan att det faktiskt är värme i luften :) Äntligen känns det som vår, och äntligen kan man tro på att sommaren är påväg. Och attans så bra jag mår av det.
Så, eftersom jag påbörjat projektet att lyckas få in en säng åt mig så åkte vi till Västerås. Dels skulle vi spana in lite marsvin, dels handla fröer till vårt grönsaksland och så såklart IKEA.
Hittade en madrass åt pakako, men jag måste säga att det är inte lätt att släpa en madrass själv. Och ännu mindre lätt att få upp den på biltaket, men med lite assistans av mina kidz så gick det. Sen såg vi ut som familjen Taikon ifs...men det bjussar jag på :)

Glasspaus efter besök på Djurmagazinet

Sen åkte vi till Max, mötte upp en vän och käkade hamburgare i solen

Jag och Anton

Lek å bus

Så vi hade en riktigt trevlig dag i Västerås.
Hem och skruva säng och bord, hyllor, lampor och diverse. Nu är det klart och det är så skönt. För det innebär att förutom tvätten är alla måsten gjorda för den här helgen. Så imorgon kommer det bli till att gräva land, sen grillning såklart och bara njuta av våren. ♥

Har en strof från en låt i huvudet, en som inte alls passar mitt humör eller så.
Men som jag alltid får i huvudet när jag blir förbannad. Det slår aldrig fel, då hör jag strofen "Dom jävlarna ska skjuuuuuutas" i huvudet och börjar såklart le igen. Så går ilskan över.
Lyssnade på den nu, för jag kommer enbart ihåg den strofen från hela låten.
Ehhh den handlade om våldtäckt, lite typiskt Säkert. Men jag gillar hennes röst och melodin i musiken.

http://www.youtube.com/watch?v=no6zBiqdx44&feature=fvsr

Jaja så kan det gå.
Just nu är mitt huvud fullt av en miljoner en tankar och lite till.
Som vanligt så skriver jag ju inte ut sekretssgrejer, som mitt jobb, eller saker som rör andra människor. Så jag får finurla lite till i lugn och ro. När jag funderar mycket har jag en tendens att bli lite tillbakadragen. Jag orkar inte diskutera allt i tid och otid med alla, utan jag måste själv få bena ut allting, sen kommer jag tillbaka när jag känner att jag fått rätsida på saker å ting så är jag med i matchen igen :)
Nu är det ifs inget allvarligt jag flundrar på utan det mesta är positiva saker. Men jag måste sortera lite själv nu först och främst.

Just ja Jensan, har hittat den perfekta grillbrickan till imorgon :

Smaskens ska det bli!!!
(hehe bilden är en stöld från en blogg jag följer ;)  )

http://www.youtube.com/watch?v=dmrI8HyqKA0
Den låten känns lite svensk, och jäklar vad jag gillar Sverige när våren och sommaren kommer. På vintern är jag inte riktigt lika förtjust...men å andra sidan kan jag inte tänka mig en jul utan snö :)

Men nu ska här sovas så energin till att sätta spaden i jorden finns imorgon :)

kramen



Kommentarer
Postat av: Anonym

den grillbrickan ser smaskens ut... får jag med komma..Jag tar bara en bit kött..jag lovar...he he KRAM

2010-05-17 @ 20:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0