i cant take my eyes off of you

Ett par dagar har förflutit, dagar som bara runnit mig ur händerna känns det som. Allt har gått i 110, jobb, hämta barn, handla, lagat mat, diska, tvätta, vika tvätt, packa väskor, läsa läxor, natta barn, sova...en klocka som varje morgon väcker mig 05.30...precis då jag sover som allra skönast och har de bästa drömmarna, precis då jag som allra minst vill kliva upp och kicka igång allt som måste, ska och behövs göras
Och mitt i allt kom jag på att jag bara måste sturkturera om lägenheten så jag får en riktig säng, en egen säng någon stans. Jag har funderat en hel del på att flytta, meeen jag orkar bara inte just nu, och jag vet inte säkert vart eller hur jag vill bo. Så beslutet blev att jag stannar här åtminstonde tills nästa vår, så får vi se då om jag vet vart, vad och hur jag vill.
Så jag har städat och möblerat om. Såklart hamnade tvn med fönstren som speglade sig i den. Såå, bara att investera i mörkläggningsgardiner. Sagt å gjort, tog ett snabbt ögonmått, åkte till jysk och handlade. Ett par svarta. Japp, japp, hem, stressad, skulle få besök vid 21 och klockan var redan nästan halv sex...upp med fästena, fram med min tjejskruvdragare som är jättesöt! men som inte alls orkade dra i skruvarna helt...utan bara 2 tredjedelar, men envis som jag är så måste jag testa om det funkar om jag lutar min kroppsvikt på...vilket slutade med att mönstret i skruven är borta, så jag försökte hammra lite på dem med skruvdrafaren..hmm det hjälpte inte mer än att skruven blev sned...sen gjorde jag om samma grej med resterande sju skruvar :S Faaaan!!! 
Haha så jag kommer måsta ta en tång, försöka skruva ur dem, köpa nya skruvar och låna en bättre skruvdragare...men det kan jag göra...sen
Upp med rullgardinerna...de passade Wiiie! snacka ögonmått!!! Meeen...jag har satt fästena så gardinen är baklänges...såklart!!! AAAA så nu får de vara så ett tag, och marie skall inte göra saker när hon är stressad...

Sen kollade vi på film, Closer med Julia Roberts, Natalie Portman, Jude Law. Bra skådespelare...men satan vad dålig filmen var! Den var så trist, både i handling och tempo så vi pratade massa istället, så vad den egentligen handlar om...det vette gudarna, om den nu verkligen handlade om något
Men en sak var bra med filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=5YXVMCHG-Nk
Den älskar jag!

Jag har i alla fall varit ledig idag, så jäkla skönt! Har inte gjort mycket vettigt, mest glidit runt i mjukiskläderna, ätit gott och slöat med kidzen. Riktigt riktigt skönt!!
Sen fick jag blommor:

Av min yngsta son...stilla funderar jag vart han plockat dem...och hoppas att det är här på gården någon stans.
Han vägrar nämligen att svara på vad de kommer ifrån :)

Imorgon ringer klockan 5.30 igen, sen jobb...På kvällen ska jag åka hem till Marie och gratta henne.
Sen är jag LEDIG i helgen!
Får se om det blir lite bio kanske, om vädret tillåter grillning, eventuellt IKEA och sovmornar med riktig frukost!
Älskar lediga helger.
Sen ska jag boka en tid nästa vecka för att göra naglar, nu kan jag inte låta bli längre, mina verkar inte kunna bli långa av sig själva, och jag tycker det är så vacker med lite längre naglar med frans manikyr.
Ååå så har jag lyckats köpa på mig två tröjor från Ed Hardy till ett riktigt bra pris på tradera!! Jag har verkligen fastnat för hans kläder. Till jeans är de oslagbart snygga, och man kan lika gärna ha dem hemma som om man går och tar en öl. Så nästa vecka får jag nog hem dem :)
Spännande!
Nehej, tillbaka till zappandet på tv för att snart dra mig mot sängen
Nattis
Kram



Kommentarer
Postat av: Silla

Ohh va skönt med ledighet...och IKEA...en underbar affär att gå i tycker jag o handla en massa skit som man "behöver"...

Så tänker jag också.. bättreköpa tröjor än öl på krogen...För tänkte jag... Ohhh jag måste ha pengar till krogen... hehe he he KRAM

2010-05-14 @ 08:46:22
Postat av: Jennie

IKEA funkar alltid! :)

hur skönt som helst med ledig helg tycker jag! Det behövs nu.

puss

2010-05-14 @ 18:12:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0