It´s just another day in paradise




http://www.youtube.com/watch?v=Yd9zVMxg2LM

Eller tja paradis och paradis...men om allt var ett paradis hade jag ju inget att drömma om, att sakna, att önska. Enkelt vore det, men enkelt är inte alltid det som är bäst.
Sen att jag har en tendens att alltid göra saker svårare är en annan femma. Det finns tydligen något som heter gyllene medelväg. Hehe men jag har inte riktigt klurat ut vad det är än.
Det som är positivt är väl ändå att om man väljer att gå den längsta och krångligaste vägen så får man möta mycket mer på vägen än om man alltid går den kortaste och enklaste.

Jag har i alla fall lite paradis framför mig :) Ledig i fyra dagar!!!♥
Och de har jag banne mig förtjänat, jag har gjort nio arbetsdagar på tio dagar.
Tyvärr såg det ut som det ska bli kallt och regnigt dessa fyra dagar...och sen kommer värmen och solen igen.
Såklart!!!! Men jag är nöjd om vädret är strålande 5 Juni, är det bara det så ska jag inte gnälla...så mycket i alla fall.

Media är full av skottlossningar, mord, råttor som röjer minfält, misslyckade operationer och läkare som anmäls men ändå praktiserar, och så klart kändisarna i bikini.
Det känns som om våldet eskalerar i samhället, och mitt i det ska vi minsann ha kroppskomplex inför beach 2010. Har jag hunnit fixa det jag ville fixa då? Nooohooppe inte nå, men WTF, who gives a shit! Det finns ett enkelt alternativ, de som inte gillart, titta inte! :)
För någonstans så visst jag skulle vilja ha personliga tränare, personlig shopper, personlig kock och personlig plastikkirurg, men när man kommer till botten...det är bara yta. Och det räcker ju ändå inte längre än ungefär några millimeter ;) Så bättre att vara glad och njuta nu, träna och må bra och kombinera livet så man hinner med alla bitar och vara nöjd att man har så mycket i livet att man mestadels ler.

Fast jag måste erkänna att jag har för få timmar på dygnet alltsom oftast.
Jag hinner inte med allt och alla jag vill hinna med.
Jobbet tar ju som för det flesta alldeles på tok för mycket tid ;)
Sen ungarna, sen ska jag försöka dela resten av tiden på träning, egentid, vänner och sånt.
Och tiden räcker inte!
Men det känns som lyx att jag har det så. För tänk om allt jag hade var tid...det hade jag nog inte klarat av.

Varje kväll brinner ett ljus i mitt fönster. Någon sa till mig någongång att man ska önska sig och tända ljus, så jag önskar och tänder ljuset. Hehe troligheten att det funkar är inte alltför stor. Men det skadar aldrig att prova, och jag gillar ljuset i fönstret. Det är lite magi över det, och lite romantiskt :)
Sen om jag inte får vad jag önskar utan livet tar vändningen att jag dör ensam vid 47 års ålder i en lägenhet med 63 katter som kissar inne och med papilljotter i håret så var det väl en mening med det ;)
Haha och förstå min ironi i det!

Neee jag är på bra humör så det är dags för att skaka rumpa med dammsugaren och hänga lite tvätt.
http://www.youtube.com/watch?v=EmxD7jDuPR0
ÅÅÅ snart grace anatomy...skynda skynda...

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0