Kortdag, powernap, Ed Hardy...och årets första löpartur

Jobbet lite idag. Eller ja, det lät ju fel, jag har jobbat mycket men inte så länge. Jag har haft kortpasset idag, vilket innebär att 13.45 går man hem. Och jag fick äran att gå ut genom grinden till solsken och värme.
Första anhalt Magnus för att hjälpa honom få lite creme i batteriet på bilen.
Han frågade om jag ville ha käk med dem och osökt såg jag min chans till att slippa laga mat till mig själv! Så, ja tack!
I väntan på att han fixade käk ägnade jag mig åt tv-spel med kidzen och somnade i soffan.
Vaknade efter en halvtimme med önskan om att vända på mig och sova vidare till imorgon. Meen det hade ju inte dugit något till, så upp och hoppa och käka hamburgare.

Jag och Anton väntar på mat


Kom hem satt och funderade ett tag på vad jag skulle ägna mig åt först. Harmonisk lugn och med all tid i världen kändes det som. Ingen brådska, inget att passa, bara luugn och ro, musik ett par koppar kaffe innan jag bestämde mig för att ta vovven på en rask promenad och sen droppa av honom med ungarna eftersom jag jobbar imorgon också. Så jäkla skönt ute trots att det blåste halvstorm, eller kanske just därför. Vindarna var lite lätt ljumma och svalkade lagom.
Och ta mig tusan om jag inte blev riktigt sugen på att springa när jag var ute och traskade.

En av mina nya tröjor, ignorera min min och kolla på tröjan...

Sen hem och prova mina nya ED Hardy tröjor som äntligen kommit. Och jäklar vad de satt åt, man kan ju säga som så att det inte kommer blåsa innanför tröjorna i alla fall, vinden kommer vika av och gå runt dem. Meeen jag gillar dem ju, så jag spar dem och väljer att se lite lätt stoppad ut...bara för att jag är så attans envis. Men sen är det ju faktiskt så att alla är inte stöpta i samma form, alla är inte smala, smärta och vältrimmade. Utan vissa har för många kilo lite här och där runt kroppen, men förutom att man får extra mycket mjuk hud och kramvänligt hull får man ju en positiv, glad, busig, envis, pratande, trallande, skrattande, tjurig 30-åring med stor empati och massa värme. Så man får ta det onda med det goda, köpa heeela paketet liksom :)
Och är man inte nöjd med det...tja då ska man nog hitta någon annan känns det som. För även om jag har planer på att gå ner det sista, träna upp kroppen och få ordning på det som går så tar det sin lilla tid. Rom byggdes inte på en dag som man säger ;)

Lätta steg mot asfalt, musik från mp3n i öronen, ljudet av tunga andetag, frihetskänsla, vinden som viner förbi ansiktet, känslan av total kontroll, styrka, ork, jag kan ta mig hur så långt som helst. Jag susar fram.
I hundra meter, sen börjar andetagen kännas tyngre att dra in, musklerna i benen tycker inte alls det är kul, de vill gå i en behaglig takt, vinden i ansiktet får ögonen att fuktas, plågan av att inse att även om det inte är långt kvar så önskar jag om och om igen att det bara var tio meter kvar. Kroppen känns klumpig, vill inte alls samarbeta och andetagen blir tyngre och tyngre att dra in...satan nu kommer jag ihåg varför jag avskyr att springa...det är ju idiotiskt, det gör ont, det är jobbigt å faaan så tråkigt!!!

Men trots det, gav jag inte upp. Årets första löparrunda är äntligen avklarad. Och jag kan på intet vis säga att jag sprang långt alls...eeehmm ganska kort faktiskt egentligen...
Men jag sprang, jag höll ett bra tempo och jag stannade inte en enda gång, inte förrän jag var framme vid solariet...japp mina vänner, längre än så sprang jag inte.
In på solariet, pytsade i pengar, som jag hade i bhn...inte lätt att ha med sig pengar när man springer, och i skrivande stund kom jag på att jag har växeln kvar i bhn...60 spänn i tior...snacka om dement!!
I alla fall in i solariet med anfådda andetag och inser att satan någon har nyss solat i det. Det innebär att det är hett från början och att springa gjorde mig ju inte direkt kall.
Jaja plågade mig genom 16 minuter, på med kläder och sprang heeela långa vägen hem i samma tempo utan stopp. Inte långt men en start och man måste ju starta någon stans. Jag menar varje resa på tusen mil startar med ett steg ;) Och om ett par månader har jag inte kondis som en 60-åring längre utan kanske som en 30-åring faktiskt!
Just nu sitter jag och eftersvettas, för det har jag hört att man ska. Så då är det bäst att jag gör det. Är ganska nöjd med att jag sprungit och solat :)
Imorgon börjar jag 12.30, så för att få känslan komplett blir det lite hemma-spa på förmiddagen och om vädret är fint promenad till jobbet :O)
Men nu ska jag eftersvettas lite till...hmm undrar hur länge man ska göra det? Sen duschen och kanske en film, jag har ju inge brottom i säng :) Lovely!!!

Nemen nattis då
Kram

http://www.youtube.com/watch?v=gkhwK6Wlod8&feature=related
En bra låt att springa till


Kommentarer
Postat av: aalex

Hej!

I min blogg lottar jag ut ett presentkort värt 1500 kr som man kan använda i runt 100 butiker som GINA TRICOT H&M med flera, anmäl dig nu du också! :D

2010-05-19 @ 17:28:27
URL: http://stockholmshetaste.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0